به گزارش ایرنا سردار مجید شجاع روز پنجشنبه در حاشیه رزمایش بزرگ زمستانه در جمع خبرنگاران افزود: مجموع تصادفات استان در 9 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 11 درصد کاهش یافته است.
وی بیان کرد: تصادفات فوتی فقط یک بخش از صحنه تصادف است و علاوه بر این خانواده ها در سال دچار صدمات عاطفی، روحی و روانی زیاد و جبران ناپذیری می شوند.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تصادفات جاده ای معلولیت های جسمی زیادی بر جا می گذارد اظهار داشت: این موارد توجه رانندگان به رعایت قوانین و مقررات و حفظ جان خود و سرنشینان را جلب می کند.
وی با بیان اینکه بیش از 43 درصد تصادفات جاده ای مربوط به عدم توجه به جلو است، به رانندگان توصیه کرد: نسبت به عواملی که حواسشان را از مسئولیت اصلی یعنی رانندگی پرت می کند توجه و نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی عزم خود را جزم کنند.
سردار شجاع تصادفات رخ به رخ و واژگونی را از مهمترین تصادفات جاده ای عنوان کرد و گفت: همچنین 21 درصد تصادفات جاده ای به دلیل تخطی از سرعت غیرمجاز است.
وی تاکید کرد: با توجه به طولانی بودن جاده ها و مسیرهای مواصلاتی در استان خراسان جنوبی، سرعت بیشتر زودتر رسیدن را به دنبال نخواهد داشت.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی عامل 11 درصد تصادفات جاده ای را انحراف به چپ اعلام کرد و افزود: از مسئولان ذیربط انتظار می رود به موقع خط کشی های مناسب را در جاده ها انجام دهند در غیر اینصورت شاهد افزایش تصادفات رخ به رخ و فوت هم استانی ها خواهیم بود.
وی یادآور شد: در مجموع 85 درصد کل تصادفات جاده ای استان مربوط به سه عامل عدم توجه به جلو، تخطی از سرعت غیرمجاز و انحراف به چپ است.
سردار شجاع با اشاره به اینکه خراسان جنوبی سومین استان پهناور ایران است گفت: راه های طولانی و فواصل زیاد بین شهرها و ایستگاه های پلیس لزوم اجرای طرح های مختلف از جمله طرح زمستانی را دوچندان می کند.
وی افزود: طرح رزمایش مشترک زمستانی از 29 آذرماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد و تا 22 اسفندماه ادامه خواهد داشت.
فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: اجرای این طرح با هدف هماهنگی و همکاری بیشتر دستگاه های خدمات رسان در حوزه راه ها به ویژه در مناطق برف گیر، صعب العبور و شرایط نامساعد جوی بسیار مهم و حائز اهمیت است.
وی با بیان اینکه در حوزه پلیس راه با تمامی توان در خدمت هم استانی ها هستیم اظهار داشت: در این دوره بیش از 65 اکیپ مجهز و شبانه روزی در جاده های استان فعال خواهند بود.
سردار شجاع گفت: همچنین 69 دوربین ثبت تخلفات جاده ای با تلاش مجموعه راهداری استان در جاده ها نصب و از این طریق با متخلفان برخورد لازم انجام خواهد شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.