به گزارش ایرنا حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز پنجشنبه در همایش توجیهی آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم «طرح بشارت» در بیرجند افزود: باید با همکاری یکدیگر آنچه مد نظر مقام معظم رهبری درخصوص تربیت حافظ قرآن است، به درستی در جامعه علمی شود.
وی تصریح کرد: روان خوانی قرآن خوب و پسندیده است اما توجه به معنا مهمتر بوده و باید به معنای قرآن توجه شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: کسی که قرآن را یاد گرفته باشد باید بتواند آموزه های قرآنی را در جامعه ترویج دهد.
وی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که جامعه ما باید جامعه ای قرآنی باشد و بتوانیم جامعه را به سمت قرآن هدایت کنیم.
حجت الاسلام بخشی پور افزود: قرآن، کتاب تولد و مرگ ماست یعنی کتاب حکمت و معیشت است و همه چیز ما در قرآن وجود دارد اما در گذشته مقداری در جامعه مهجور بود.
آزمون سراسری حفظ مفاهیم قرآن کریم «طرح بشارت» نهم اسفند ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور با شرکت آحاد جامعه به غیر از دانش آموزان در بیرجند برگزار می شود.
طرح ملی حفظ قرآن کریم با عنوان بشارت 1452 برای تربیت 10 میلیون حافظ قرآنی در کشور در دست اجراست و امسال براساس مصوبه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور این طرح در قالب حفظ جزء 30 با همگرایی و هم افزایی و مشارکت همه دستگاه ها انجام می شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.