به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز چهارشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند استان خراسان جنوبی اظهار داشت: مطمئن هستیم که در شهر بیرجند هیچ کسی شب گرسنه نمی ماند و نمی توان به این بهانه نظم عمومی را با ورود یک آسیب اجتماعی جدید به هم زد.
وی افزود: برخی واحدهای صنفی تفکیک زباله با به کارگیری تعدادی نیرو به شکل نادرست اقدام به جمع آوری می کنند که نیاز است مراجع مربوطه در این خصوص نظارت کافی داشته باشند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: با هر گونه جمع آوری زباله غیر از سیستم شهرداری از طریق مراجع قضایی و نیروی انتظامی برخورد می شود.
وی گفت: اینکه گفته می شود زباله گردها افراد نیازمندی هستند، اشتباه است و اگر کسی مشکل اقتصادی دارد می تواند به کمیته امداد مراجعه کند کمااینکه بسته های حمایتی این نهاد نسبت به گذشته چهار برابر شده است.
علوی مقدم اظهار داشت: در بحث محیط زیست از مرحله بحران عبور کرده ایم و باید از گسترش وضع موجود جلوگیری کرد.
وی یادآور شد: هنوز در خراسان جنوبی و شهر بیرجند فرصت ها باقی است و اگر کوتاهی کنیم گرفتاری های کلانشهرها قطعا به این منطقه نیز خواهد رسید.
معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: طرح پسماند شهر بیرجند با توجه به شرح خدمات جدید و اختلاف آن با طرح گذشته باید بازنگری شود.
وی تصریح کرد: طرح جامع پسماند شهر بیرجند از اهمیت زیادی برخودار است لذا باید از تجربه شهرهای موفق در این زمینه استفاده کرد و تمامی دستگاه های متولی نیز با دید مثبت برای بازنگری آن همکاری کنند.
شهردار بیرجند نیز با اشاره به طرح جامع مدیریت پسماند گفت: مکان یابی این طرح انجام و در اعتبارات امسال یک میلیارد و 500 میلیون تومان اعتبار برای آن پیش بینی شده است.
محمدعلی جاوید افزود: 80 هکتار زمین برای این منظور تحویل شهرداری شده و زیرساخت های لازم نیز تا حدی آماده است.
وی با تاکید بر اینکه در جمع آوری زباله هیچ تغییری در پسماند شهری اتفاق نمی افتد گفت: با مشخص شدن پیمانکار تفکیک از مبدا، افرادی که اکنون زباله گردی می کنند در قسمت پردازش زباله ها به کارگیری خواهند شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی نیز با اشاره به عملکرد مثبت دانشگاه علوم پزشکی در مدیریت پسماندهای بیمارستان و عفونی گفت: علاوه بر همکاری خوب بیمارستان ها و مراکز بهداشتی، 70 درصد مطب های خصوصی نیز در این طرح مشارکت کردند.
حسن اکبری افزود: این وضعیت در مقایسه با سایر استان ها بسیار مطلوب بوده است.
در این نشست مقرر شد نامه ای با امضای استاندار به وزارت بهداشت بابت این عملکرد مثبت ارسال شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.