به گزارش ایرنا حسین اردنی روز سه شنبه در نشست شورای اداری شهرستان بیرجند افزود: کودک خیابانی بی خانمان در این شهرستان وجود ندارد اما کودکان کار داریم که با دستور قضایی در مراکز بهزیستی نگهداری می شوند.
وی با بیان اینکه کودکان نگهداری شده جزو کودکان بدسرپرست هستند تصریح کرد: جدا کردن بی مورد کودکان از خانواده عواقب جبران ناپذیری برای جامعه به دنبال خواهد داشت.
رئیس اورژانس اجتماعی خراسان جنوبی گفت: آسیب های اجتماعی مربوط به یک دستگاه نیست و همه مدیران باید در این حوزه احساس مسئولیت کنند.
وی رسیدگی به آسیب های اجتماعی را بسیار مهم دانست و گفت: افراد در معرض آسیب یا آسیب دیده اجتماعی از قبیل خشونت خانگی، اختلافات خانوادگی حاد، کودکان و همسران آزاردیده، کودکان خیابانی و کار، دختران و پسران فراری از منزل، اقدام به خودکشی، متقاضیان طلاق و سایر افرادی که در شرایط حاد و بحرانی قرار دارند از گروه های هدف مراکز اورژانس اجتماعی هستند که به آنان خدمات ارایه می شود.
اردنی افزود: خدمات سیار اورژانس اجتماعی، مرکز مداخله در بحران های فردی و اجتماعی، خط 123 و پایگاه خدمات اجتماعی از جمله مراکز اورژانس اجتماعی است.
وی بیان کرد: سامانه تلفنی 123 در استان به صورت شبانه روزی فعال است و شهروندان می توانند در صورت بروز آسیب در حوزه های اجتماعی با این شماره تماس بگیرند.
اورژانس اجتماعی از سال 1387 در خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.