جواد غنچه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این میزان 26 میلیارد و 900 میلیون ریال در بخش زراعت، 116 میلیارد و 400 میلیون ریال در بخش باغی، 2 میلیارد و 290 میلیون ریال در بخش طیور، 19 میلیارد و 990 میلیون ریال بخش دام و 590 میلیون ریال خسارت هایی است که به تنه درختان وارد شده است.
وی تعداد پرونده های خسارت را 25 هزار و 650 فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد 130 پرونده مربوط به تنه های درخت، هشت هزار و 890 دام سبک، 9 پرونده طیور، 14 هزار و 195 پرونده باغات و 2 هزار و 106 پرونده مربوط به بخش زراعت هستند.
مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: تاکنون 19 میلیارد و 990 میلیون ریال از خسارت های بخش دام سبک پرداخت شده و 2 میلیارد و 290 میلیون ریال از غرامت خسارت در بخش طیور نیز هفته آینده واریزی خواهد شد.
وی بیشترین میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی را مربوط به شهرستان قاینات با 41 میلیارد ریال دانست و عنوان کرد: چون سطح بیمه پذیری در این شهرستان بیشتر از شهرستان های دیگر است میزان خسارت بیشتر خودنمایی می کند.
غنچه یادآور شد: همچنین شهرستان سرایان با 29 میلیارد ریال غرامت، نهبندان با 19 میلیارد ریال و بشرویه با 18 میلیارد و 890 میلیون ریال بیشترین میزان خسارت و غرامت را به خود اختصاص داده اند.
وی با بیان اینکه پایین ترین غرامت ها مربوط به شهرستان های زیرکوه و خوسف است یادآور شد: شهرستان زیرکوه چهار میلیارد و 400 میلیون ریال و خوسف چهار میلیارد، 700 میلیون ریال و هفت میلیارد ریال فردوس غرامت تعیین و پرداخت شده است.
مدیر گروه خدمات بیمه کشاورزی استان خراسان جنوبی تاکید کرد: بیشترین مبالغ غرامت ها مربوط به زیربخش باغات بوده است.
وی با بیان اینکه 20 عامل خسارت در بخش کشاورزی و دامداری تحت پوشش بیمه کشاورزی است گفت: باران بی موقع و مداوم در زمان تلقیح درختان، تگرگ، حمله پرندگان، سرما و یخبندان پاییزه و بهاره و زمستانه، سیل، طوفان، عدم تامین نیاز سرمایی، عارضه آفتاب سوختگی، گرما و باد گرم، گرمازدگی میوه در برخی محصولات به ویژه پسته و زرشک، وزش بادهای گرم به هنگام باز شدن گل ها و خشکسالی از جمله این عوامل هستند.
غنچه افزود: از میان 20 عامل خسارت زای بخش کشاورزی در استان به ترتیب چهار عامل سرما، یخبندان، تگرگ و طوفان بیشترین میزان خسارت را در سال زراعی گذشته به بار آورده است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.