به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شهرداری بیرجند علیرضا جهاندیده گفت: باغ و عمارت شوکت الملک بیرجند در فهرست آثار ملی ثبت شده و از بناهای با ارزش اواخر دوره قاجار است.
وی با بیان اینکه این اثر میان چند باغ تاریخی شهر قرار گرفته است افزود: با توجه به اینکه بنای مذکور در حال تخریب بود تملک آن توسط شهرداری بیرجند انجام و با نظارت پایگاه میراث فرهنگی شهرستان بیرجند نسبت به مرمت این اثر اقدام شده است.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری بیرجند با اشاره به بهسازی ساختمان اصلی در فاز یک این پروژه به متراژ 450 مترمربع گفت: 650 متر مربع باغچه و فضای سبز در این ملک اجرا شده است.
وی اظهار داشت: برای این پروژه 720 متر مربع دیوار چینی و 2 هزار و 200 متر مربع کف سازی انجام و مبلغی حدود پنج میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
جهاندیده اصلی ترین مساله در حفاظت از بناهای تاریخی را حفظ معماری آن عنوان کرد و گفت: گنبدهای آجری، طاق، انواع قوس ها جزو مرمت این بنا بوده که شهرداری نسبت به آن اهتمام داشته است.
وی بیان کرد: بافت های تاریخی یکی از ارکان ارزشمند و هویت بخش در شهرها هستند که نبود توجه به آن می تواند به نابودی فرهنگ و هویت یک جامعه منجر شود.
رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری بیرجند افزود: این بنا پس از اتمام کار به عنوان موزه شهر در معرض بازدید و استفاده شهروندان قرار می گیرد و اسناد و مدارک متعلق به شهر بیرجند از گذشته در آن جانمایی خواهد شد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.