به گزارش ایرنا داوود شهرکی چهارشنبه شب در آیین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان خراسان جنوبی افزود: همچنین سال آینده 12 طرح صنعتی با سرمایه گذاری یکهزار و 500 میلیارد تومان در استان به بهره برداری خواهد رسید.
وی بیان کرد: در حوزه معدن نیز 25 تن طلای قابل استحصال، یک میلیارد تن پتاس، 500 تن سرب و روی و سایر مواد معدنی در استان شناسایی و ظرفیت های خوبی در استان اجرا شده که برخی واحدهای فراوری آنها نیز در استان در حال شکل گیری است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر بیش از 140 منطقه مساعد برای اکتشاف در استان شناسایی شده که ظرفیت خوبی برای استان است.
وی ادامه داد: سال گذشته و امسال ایمیدور 40 میلیارد تومان، شرکت تهیه و تولید مواد معدنی 40 میلیارد تومان و سازمان زمین شناسی نیز 30 میلیارد تومان از محل منابع در استان هزینه کرده اند که نشان از رشد فعالیت های حوه معدن است و اثرات آن به زودی نشان داده خواهد شد.
شهرکی اظهار داشت: در حوزه میل به سرمایه گذاری که جوازهای تاسیس گویای این مطلب است نسبت به سال 92 حدود 50 درصد رشد را شاهد بودیم.
وی گفت: همچنین میزان سرمایه گذاری های انجام شده 260 درصد، اشتغال 40 درصد، کشف ذخایر معدنی 81 درصد ( از 2.5 میلیارد تن به بیش از 3.5 میلیارد تن ) معادن دارای پروانه 70 درصد، صدور کارت مبادلات مرزی 200 درصد و میزان صادرات 40 درصد افزایش داشت.
شهرکی به حوزه صنعت اشاره کرد و گفت: پارسال از محل تسهیلات رونق تولید 256 میلیارد تومان و امسال تاکنون حدود 40 میلیارد تومان به واحدهای تولیدی استان پرداخت شده است.
وی مجموع تسهیلات پرداخت شده در حوزه صنعت استان را 500 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: از این میزان 40 میلیارد تومان تسهیلات روستایی، 12 میلیارد تومان از محل تفاهم نامه چهارجانبه، 70 میلیارد تومان برای صدور فعالیت معدنی، 10 میلیارد تومان صندوق های ضمانت صنایع کوچک و 50 میلیارد تومان تسهیلات بانک توسعه صادرات بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: این میزان تسهیلات کفایت نمی کند و مشکلات و نیازمندی ها بیش از این است اما اراده دولت در تامین نیازهای بخش صنعت در این است که پروژه های نیمه تمام، بازسازی و نوسازی و تامین سرمایه در گردش است.
وی بیان کرد: استان خراسان جنوبی در سه بخش معدن، تجارت و قابلیت های خاص محصولات استراتژیک کشاورزی ظرفیت توسعه و رشد دارد.
شهرکی اظهار داشت: چهار نشان بین المللی سال 96 زعفران خراسان، زعفران قاینات، زرشک جنوب خراسان و عناب بیرجند نشان جغرافیای ملی کسب کرد و سال جاری به ثبت جهانی رسید که افتخاری برای استان است.
وی گفت: سال آینده نیز هشت محصول معدنی استان نشان جغرافیای ملی و سپس جهانی را کسب می کنند و ثبت خواهند شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از فعالان حوزه اقتصادی به عنوان مدیران استراتژیک یاد کرد و افزود: اتفاقات خوبی در حوزه فعالیت های اقتصادی با تمام مشکلاتی که تولیدکنندگان و صادرکنندگان داشتند به وقوع پیوست که این مدیران با تغییرات جهانی، بخشنامه های داخلی خود را هماهنگ می کنند.
وی یادآور شد: شاید برخی از این تغییرات ایراد داشته باشد اما نوعی همگرایی برای حل یک مشکل است که این اتفاق امروز به خوبی همراهی می شود.
شهرکی به اقدامات انجام شده در حوزه تجارت اشاره کرد و گفت: در حوزه زیرساخت ها اقداماتی انجام شده که نشان می دهد مجموعه استان همراه با حوزه اقتصادی پیش می رود و این نوید ظرفیت خوبی برای توسعه استان است.
وی افزود: در حوزه تنظیم بازار محصولات و کالاهای اساسی یکهزار و 200 تن مرغ منجمد، 500 تن گوشت قرمز منجمد، یکهزار تن شکر و هفت هزار حلقه لاستیک در استان توزیع شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بیان کرد: امسال بیش از 50 هزار مورد بازرسی در حوزه بازرسی و نظارت استان انجام شد که منجر به تشکیل 22 میلیارد ریال پرونده تعزیراتی و برگشت 500 میلیون تومان به شاکیان پرونده ها شده است.
در این همایش برند جهانی سه محصول راهبردی خراسان جنوبی شامل زعفران خراسان و قاینات، زرشک جنوب خراسان و عناب بیرجند رونمایی شد.
همچنین با حضور استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان از 12 صادرکننده برگزیده و شایسته استانی، پنج صنعتگر، پنج معدنکار و پنج نفر از اصناف نمونه با اهدای لوح و تندیس تجلیل شد.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.