به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دوشنبه شب در نشست تبیین ابعاد فرهنگی و سیاسی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی در دفتر امام جمعه بیرجند افزود: اگر امام خمینی (ره) از کلمه مردم استفاده می کردند به طور واقعی مردم را باور داشتند، اگر از کارآمدی دین در عرصه زندگی صحبت می کردند کارآمدی دین را باور داشتند و اگر از خدا اسم می بردند با همه وجود خدا را باور داشتند.
وی اظهار داشت: خداباوری، مردم باوری و دین باوری به عنوان اینکه دین در متن زندگی انسان معاصر می تواند زندگی مردم را اداره کند از باورهای امام راحل بود و مردم سالاری دینی از دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی است.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم سالاری دینی یعنی محوریت با دین مداری است و این همان خواسته مردم در شعارهایشان بود که عمل به مبانی دین و شریعت خواست آنها بود.
وی افزود: امروز توجه به خواست و رای مردم در همه سطوح جامعه از بزرگترین جایگاه نظام تا یک شهر و روستا نهادینه شده است.
رئیسی بیان کرد: جمهوری اسلامی دارای یک سیرت و یک صورت است که سیرت نظام باید از آموزه های دینی بهره مند باشد و صورت همان نهادها، تشکیلات، ساز و کار و سازمان کار است که این صورت توسط قانون اساسی تدوین شده است.
وی استقلال را دومین دستاورد انقلاب اسلامی برای کشور برشمرد و گفت: امروز ما مقابل همه قدرتمندان دنیا کشوری مستقل هستیم و در حوزه سیاسی همه این اعتقاد را دارند که نظام جمهوری اسلامی، مستقل بوده که خودش تصمیم می گیرد، روی پای خود می ایستد و مصالح خود را تشخیص می دهد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آزادی را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: امروز کشور ما کشوری آزاد است و مردم احساس آزادی دارند و این احساس به برکت انقلاب اسلامی و خون شهیدان است.
وی بیان کرد: امروز جامعه ما برخوردار از برکات الهی و نسل جدید ما نسلی انقلابی، بابصیرت، دشمن شناس و آماده خطر کردن در مسیر نظام، انقلاب و ارزش هاست که این همان مولفه امنیت ملی در کشور است.
حجت الاسلام رئیسی گفت: دشمن می خواهد به کشور ما دست درازی کند اما نمی تواند چون با یک نسل جوان متدین، بابصیرت و آماده خطر کردن مواجه است و اینها مولفه های امنیت ملی ماست.
وی افزود: امروز امت اسلامی پیام ایران را که پیام انقلاب اسلامی است، دریافت کرده و هویت خود را به برکت انقلاب اسلامی پیدا کرده که در یک جمله می خواهد مسلمان زندگی کند و این ضریب نفوذ جمهوری اسلامی در کشورهای منطقه نیز از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است.
تولیت آستان قدس رضوی گفت: این ضریب نفوذ که ایران بین همه کشورهای مسلمان و حتی در حوزه های غیرمسلمان در استقلال و آزادی خواهی پیدا کرده به برکت انقلاب اسلامی است و باید گفت بیداری اسلامی که به برکت انقلاب اسلامی در منطقه اتفاق افتاده از برکات الهی است.
وی افزود: مشکلات اقتصادی و کمبودهایی داریم اما زیرساخت هایی که به برکت این 40 سال در کشور ایجاد شده، بسیار زیاد است و امروز زیرساخت های اقتصادی و توسعه یافتگی بر کسی قابل انکار نیست.
رئیسی گفت: کمترین نرخ جرم مربوط به خراسان جنوبی است که این مرهون فرهنگ این مردم است و دلدادگی به اسلام و ارزشی بودن مردم این خطه مورد هجوم دشمن است چون می خواهند باورها و اعتقادات را سست کنند.
وی افزود: قدرت نرم جمهوری اسلامی در جهان از دیدگاه همه ناظران قابل انکار نیست و استکبار جهانی یک امتداد راهبردی در منطقه دارد که عربستان سعودی است و امتداد راهبردی ما در منطقه از آفریقا تا بسیاری از دیگر نقاط دنیا قدرت نرم دارد.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در دهه چهارم که مقام معظم رهبری آن را عدالت و پیشرفت نامگذاری کردند شاهدیم توطئه و فتنه ها زیاد است و با جنگ اقتصادی، رسانه ای و روانی رو به رو هستیم که قصد القای یاس و ناامیدی در ملت را دارند.
وی گفت: ناامیدی موضوع بسیار بدی است چون جامعه به جای پویایی دچار ایستایی و به جای اعتقاد «ما می توانیم» دچار «چه کنم» می شود و به جای خلاقیت دچار حالت پسرفت و سیر قهقرایی می شود.
وی اظهار داشت: امروز فلسطین و لبنان به برکت انقلاب اسلامی جان گرفته است و اسرائیل قدرت مقاومت در مقابل اراده لبنانی و فلسطینی و کرانه باختری را ندارد که این قدرت به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شد.
حجت الاسلام رئیسی گفت: مردم یمن با شکم گرسنه سال ها مقابل دشمنان مقابله می کنند و اینها از دستاوردهای انقلاب اسلامی و قدرت نرم جمهوری اسلامی است.
وی ادامه داد: ما با همه کشورهای جهان به غیر از رژیم اسرائیل که حکومتی غاصب بوده و ایالات متحد آمریکا تا زمانی که خوی سلطه گری دارد، به ویژه 15 کشور همسایه خود ارتباط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی داشته باشیم.
وی گفت: بنای رابطه با همه کشورهای جهان را داریم اما رابطه با کشورهایی که می خواهند به نوعی مقابل ما قدرت نمایی کنند را نمی خواهیم چون کشوری مستقل هستیم و نیروهای خلاق و مبتکر داریم و باید به توانایی ملی خود توجه کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی افزود: نگاه به غرب اگر با روحیه غرب زدگی و وابسته کردن اقتصاد و سیاست کشور به غرب باشد این نگاه مردود است و امروز باید از هر نوع وادادگی در مقابل فرهنگ غربی و وابسته کردن اقتصاد به اقتصاد غربی پرهیز کرد چون عزت، اقتدار و افتخار ما در پایبندی به اصول و مبانی انقلاب اسلامی است.
وی گفت: امیدآفرینی اگر توام با اقدام و عمل نباشد سخن تنها اثرگذار نیست اما باید امیدوار بود چون وضع ما در منطقه این است و موضوع افول قدرت آمریکا بسیار جدی است همچنان که قدرت نرم ما در جهان و منطقه رو به افزایش است، قدرت آمریکا کاهش پیدا می کند.
رئیسی اظهار داشت: خداوند متعال به کشور ما ذخایر فراوان مادی و معنوی، نیروی کارآمد جوان و فرهیخته داده است و به تعبیر رهبر معظم انقلاب جوانان راه حل مشکلات هستند و باید به آنها اعتماد کرد.
وی گفت: باید به شکل واقعی میدان را به مردم واگذار کرد و تجربه نشان داده آمریکایی ها گرهی از گره های کشور را باز نمی کنند چون دنبال منافع خود هستند و اروپایی ها هم کاری برای ما نمی کنند و اعتماد کردن به اینها کاری غلط است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.