حسین امامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور تامین کسری آب شرب شهر بیرجند و مجتمع های روستایی این منطقه به میزان 300 لیتر بر ثانیه 100 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.
وی بیان کرد: برای تامین کسری آب شرب از 2 دشت مختاران و محمدشهر تاکنون 45 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: برای این منظور تاکنون 13 حلقه چاه در محدوده محمدشهر و مختاران حفر و 16 کیلومتر لوله چدن داکتیل، فولادی و فایبرگلاس در اقطار 500 تا 600 میلیمتر خریداری شده است.
وی از برق رسانی به هفت حلقه چاه در این مسیر خبر داد و افزود: همچین یک ایستگاه پمپاژ در محمدشهر و یک باب مخزن 2 هزار متر مکعبی در این ایستگاه احداث شده است.
امامی اظهار داشت: یک مخزن سه هزار مترمکعبی در ورودی تصفیه خانه بیرجند ایجاد و تاکنون چهار کیلومتر از مسیر لوله گذاری انجام شده است.
وی با بیان اینکه شهر بیرجند از نظر تامین آب شرب به آب های زیرزمینی وابسته است گفت: با توجه به افزایش جمعیت در مرکز استان برای جلوگیری از کمبود آب شرب اجرای طرح آبرسانی در دستور کار قرار گرفته است.
وی افزود: این طرح شامل حفاری 13 حلقه چاه، 18 کیلومتر خطوط جمع آوری، 75 کیلومتر خط انتقال، 2 مخزن جمع آوری به حجم های یکهزار و 2 هزار متر مکعب و ایستگاه پمپاژ است که با اتمام آن مشکل کمبود آب در برخی فصول سال در مرکز استان رفع خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان جنوبی هم چندی پیش گفت: حدود 480 مشترک به روستاهای حاشیه بیرجند افزوده شدند که عدد خطرناکی است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.