به گزارش ایرنا محمود رمضانی روز شنبه در نشست خبری اظهار داشت: کتاب فروشی هایی که قصد تجهیز دارند می توانند از 30 تا 350 میلیون تومان تسهیلات چهار درصد دریافت کنند.
وی با اشاره به برپایی دوازدهمین نمایشگاه کتاب در خراسان جنوبی افزود: با توجه به اطلاعیه ناشرین، 11 ناشر و کتاب فروشی از خود استان در این نمایشگاه شرکت می کنند.
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه 22 ناشر و 35 کتابفروشی در سطح استان فعالیت می کنند، گفت: 100 ناشر مستقل، 36 ناشر یکپارچه و 50 نمایندگی نشر در دوازدهمین نمایشگاه کتاب استان حضور خواهند داشت.
وی یادآور شد: طرح همراه با نمایشگاه کتاب تا 2 هفته پس از نمایشگاه نیز فعال خواهد بود و علاقه مندان می توانند از بن کارت های خرید کتاب استفاده کنند.
رمضانی با اشاره به سقف استفاده از بن کارت های خرید کتاب، گفت: سقف خرید بن کتاب برای موسسات و مدارس ابتدایی از 200 هزار تومان تا 350 هزار تومان، مدارس راهنمایی 350 تا 500 هزار تومان، دبیرستان ها از 500 تا 750 هزار تومان، دانشکده از یک میلیون تا یک میلیون و 500 هزار تومان، دانشگاه ها از 2 تا سه میلیون تومان، حوزه های علمیه از 500 تا تا یک میلیون تومان، کتابخانه عمومی از 2 تومان تا سه میلیون تومان و کارکنان دولتی نیز تا سه میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه مردم عادی نیز می توانند تا سقف 200 هزار تومان بن جهت خرید کتاب خریداری کنند، افزود: در طول سال طرح های مختلفی مانند عیدانه، تابستانه و پاییزانه خرید کتاب در راستای حمایت از کتاب فروشی ها اجرا می شود.
معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر استقبال مردم از نمایشگاه زیاد باشد یارانه نیز افزایش خواهد یافت، عنوان کرد: سال گذشته در نمایشگاه کتاب استان 400 میلیون تومان فروش داشته ایم.
وی ادامه داد: برای اولین بار غرفه خبرنگاران نیز در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است.
دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان با حضور 186 ناشر از سراسر کشور 19 تا 24 آذرماه در 116 غرفه نمایشگاه های بین المللی بیرجند دایر می شود.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.