دانشجویانی که با همه تنگناهای رژیم منحوس پهلوی زیر بار ذلت نرفتند تا پیروی از نظام عاشورا را برای آیندگان تداعی کنند.
شریعت رضوی، قندچی و بزرگ نیا امروز دیگر به سه نفر منتهی نمی شوند بلکه زمینه ساز جنبشی شدند که همواره سر به ذلت نمی نهند و با قدرت دانش، بینش و سیاست نمونه بارزی از جوان انقلابی شده اند.
امروز دانشجویان مومن انقلابی در دانشگاه ها زمینه تحول و پیشرفت شده اند، تحولی که خود را در خودکفایی های مختلف نشان می دهد، از موشکی و پرتاب ماهواره گرفته تا پژوهش های علمی و تخصصی که مخاطبان خاصی در محافل علمی جهانی دارد.
فرزندان این مرز و بوم امروز در تراز انقلاب اسلامی در مقابل استکبار ایستاده اند و به ندای رهبرشان مبنی بر جوان استکبارستیر لبیک گفته اند، امروز زمینه رشد باید برای این خط شکنان فراهم شود تا با علم و عمل به جهانیان بفهمانند که 'توانسته اند'.
علم و عمل دو محور جدا نشدنی هستند و به یقین تا سکانداران اجرایی کشور به دانشگاه نزدیک نشوند اقدامات، علمی نخواهد بود و نتیجه مطلوب نخواهد داشت.
امروز اهمیت ارتباط مستقیم دولت و دانشگاه اجتناب ناپذیر است و دانشگاه باید به مبدا تحولات در همه حوزه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی تبدیل شود به طوری که با ارایه پژوهش های تخصصی، راه برای اجرای میدانی عملی تثبیت شده هموار شود.
دانشگاه باید در تربیت جوان مومن انقلابی تلاش کند زیرا در جمهوری اسلامی علمی که بر پایه اسلام نباشد خدمت به مردم را به دنبال نخواهد داشت.
بر همین اساس می طلبد که دانشجویان همانند گذشته در سیر تحول انقلاب نقش آفرین باشند زیرا بی تفاوتی و سکون دانشجو ضربه سنگینی بر پیکره جامعه وارد خواهد کرد.
دانشجو به عنوان سفیر علمی انقلاب، باید خود را برای مقابله با ناملایمات آماده کند و به سطحی از دانش و اطلاعات برسد که بتواند در جامعه جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.
16 آذر روز دانشجو بهانه ای برای یادآوری همه آنچه است که می دانیم تا با تکیه بر خویشتن و اعتلای نظام و انقلاب بتوانیم راه را برای آیندگان هموار کنیم.
*خبرنگار ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.