به گزارش ایرنا شایان ولی پور مطلق در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه بیرجند افزود: جنبش دانشجویی طی سال های گذشته موثر و تحول آفرین و منشا آثار فراوانی بوده و همیشه پرچمدار عدالت خواهی و آزادی خواهی است.
وی گفت: نماد روحیه استکبارستیزی دانشجویان در 16 آذر سال 1332 و سال 1342 و همراهی دانشجویان با نهضت امام خمینی (ره)، همراهی آنها در پیروزی انقلاب اسلامی و تسخیر لانه جاسوسی متجلی شد.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خراسان جنوبی بیان کرد: امروز بسیج دانشجویی برای برآورده کردن نیازهای مردم مناطق محروم با روحیه انقلابی خود در حال تلاش است و دانشجویان بسیجی با حضور در اردوهای جهادی و آتش به اختیار برای حل مشکلات مناطق محروم استان تلاش می کنند.
وی به تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی در حوزه نظام آموزشی کشور پرداخت و گفت: کشورمان از نظر علمی در سطح منطقه و جهان دارای سریع ترین نرخ رشد علمی است و سطح سواد و تعداد فارغ التحصیلان دانشگاهی کشور نسبت به قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.
ولی پور مطلق با تاکید بر اینکه دشمنان به دنبال این هستند که نظام اسلامی را در اذهان مردم ناکارآمد جلوه دهند افزود: آنان این آرزوی خود را به گور خواهند برد و نظام ما مسیر پراقتدارش را طی خواهد کرد و تمدن پوشالی غرب متزلزل خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه در کشور فرانسه شاهد سرکوب اعتراضات مردمی هستیم گفت: شواهد نشان از افول اندیشه غربی و استکباری در جهان دارد.
وی بیان کرد: امروز جرقه های تمدن نوین اسلامی در منطقه در حال شکل گیری است که جنبش میلیونی اربعین در چند سال اخیر یکی از نشانه های شکل گیری تمدن نوین اسلامی در سطح جهان است.
نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه‌های خراسان جنوبی راه برون رفت مشکلات کشور را تکیه بر ظرفیت های داخلی ذکر و اضافه کرد: کشور ظرفیت های استفاده نشده بسیاری دارد و با تکیه بر ظرفیت های جوانان مومن و انقلابی مشکلات کشور قابل حل است.
وی گفت: مردم نیز باید با تمام توان از کالای ایرانی حمایت کنند و علیرغم کمیت و کیفیت برخی کالاهای خارجی به هر قیمتی باز هم از کالای داخلی حمایت کنند تا زمینه اشتغال جوانان جامعه فراهم شود.
به مناسبت 16 آذر روز دانشجو، تریبون‌های نمازجمعه شهر‌های مختلف استان خراسان جنوبی این هفته میزبان دانشجویان بود.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.