به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) افزود: اگر در فلسطین مردم بی گناه یک قرن در آتش و دود می سوزند و کشورهای اروپایی گوششان بدهکار نیست و هیچ اقدامی انجام نمی دهند به واسطه حاکمیت فرهنگ استکباری در جهان است.
وی گفت: فرهنگ استکباری باعث شده تا مردم یمن توسط آمریکا و عربستان قتل عام شوند و داعش در کشورهای عراق، سوریه و افغانستان اقدام به غارتگری، قتل و کشتار کند و هیچ کشور اروپایی از این مردم مظلوم دفاع نکند.
خطیب جمعه بیرجند بیان کرد: حاکمیت فرهنگ استکباری در جهان باعث شد زمانی که مردم مظلوم ایران اسلامی برخلاف میل شرق و غرب حرکت کردند و غربی ها را از کشورشان بیرون راندند و در آخر 98 درصد مردم به جمهوری اسلامی ایران رای مثبت دادند، ملت های غربی انقلاب ما را به رسمیت نشناسند و شروع به اقدام استکباری و توطئه های مختلف علیه ما کنند.
وی گفت: آنان در مخالفت با انقلاب اسلامی صدام را تا بن دندان مسلح و هشت سال جنگ را بر ما تحمیل کردند، تحریم های ظالمانه را علیه ما اعمال کردند و در آخر هم با تفکر استکباری خود از توافق هسته ای به عنوان پیمان بین المللی بیرون رفتند.
حجت الاسلام مختاری اظهار داشت: غربی ها با تفکر استکباری خود در پوشش تفکر لیبرالیسم به میدان آمده اند و در جهان شروع به غارتگری و قتل و کشتار می کنند، فرهنگ غرب، فرهنگ نفاق، فسق، ظلم و وحشی گری است که غربی ها جنایت های خود را در قالب لباس میش و با دستکش مخملی انجام می دهند.
وی بیان کرد: درد بزرگ ما این است که عده ای روشنفکرنما در جامعه این همه جرم و جنایت غربی ها را نمی بینند و به دنبال این هستند کشور را به سمت بن بستی ببرند که در حال حاضر کشورهای غربی دچار آن شده اند.
امام جمعه موقت بیرجند گفت: ملت ایران هرگز گول افراد نفوذی و جاهل که به دنبال این هستند ما را به سمت غرب و تفکر استکباری آنان ببرند، نمی خورند و تنها راه نجات و پیشرفت کشور را در پیاده سازی فرهنگ قرآن، اسلام و اهل بیت (ع) می دانند.
وی افزود: ما مشکلات اقتصادی زیادی در کشور داریم و اوضاع به هم ریخته بازار ارز و سکه در ابتدای امسال مردم محروم را فلج کرده است که برخی از این مشکلات اقتصادی به فرهنگ استکباری بیرون از کشور بر می گردد و برخی دیگر از این مشکلات اقتصادی به برخی نفوذی های داخلی و مرعوب فرهنگ غرب بر می گردد که به اقتصاد مقاومتی تکیه نکردند و برای حل مشکلات کشور به خارج از مرزها چشم دوختند.
حجت الاسلام مختاری فرهنگ ناب اسلامی را فرهنگ عدالت، خدمت، جهاد و ایثار، قناعت و توجه به محرومان معرفی کرد و گفت: باید تمامی مشکلات جامعه را با توسل به این فرهنگ حل کنیم و این فرهنگ برای نجات و پیشرفت کشور در سطح جامعه اجرا و عملیاتی شود.
وی همچنین با گرامیداشت 16 آذر روز دانشجو و سالروز شهادت دانشجویان مسلمان انقلابی در سال 1332 اضافه کرد: دانشجویان نباید عقبه استکبارستیزی و عدالت خواهی خود را فراموش کنند بلکه باید با باورهای اسلامی و روحیه عدالت خواهی مسیر شهدای دانشجو را ادامه دهند.
خطیب جمعه بیرجند در خطبه های اول نمازجمعه نیز معرفت پذیری عقلانی، پذیرش، دلدادگی و شدت و ضعف داشتن را از ویژگی های ایمان برشمرد و گفت: برای رستگاری باید پیوسته ایمان خود را تقویت و توسعه دهیم و باید ایمان انسان از نظر کمی و کیفی افزایش یابد تا در برابر توفان شهوات و اقدامات ناپسند کم نیاوریم.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.