به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی در پیام محمدصادق معتمدیان پس از ذکر هوالعلیم آمده است: 16 آذرماه، یادآور اندیشه والای آزادگی و غیرت دانشجویان آزاده کشورمان در مقابله با استکبار و دفاع از عزت و شرف ایران عزیز اسلامی و نشان از اهمیت محوری دانشجویان و دانشگاهیان در توسعه علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است.
وی اظهار داشت: به یقین، توسعه علمی، پژوهشی و فناوری، مبنای توسعه پایدار و استقلال و خودکفایی همه جانبه کشور و لازمه حرکت رو به رشد ایران اسلامی برای مبارزه با تحریم و جنگ اقتصادی و نیز رسیدن به خودکفایی است.
استاندار خراسان جنوبی افزود: اندیشه های علمی و پژوهشی دانشگاه و دانشگاهیان تنها در فضای آرام و به دور از فضای احساسی و افراطی و در سایه روحیه ی اعتدال، استدلال، آزاد اندیشی و فضای نقادانه متفکرانه است که می تواند در خدمت توسعه ی کشور و استان قرار گیرد.
وی بیان کرد: اینجانب ضمن گرامیداشت یاد شهدای عزیز دانشجو، 16 آذرماه، روز دانشجو را به همه دانشجویان آزاده، بصیر و فرهیخته، اساتید گرانقدر و گرانسنگ و دانشگاهیان عزیز تبریک عرض می نمایم؛ امیدوارم دانشجویان عزیز استان، با تقویت بصیرت، روحیه پرسشگری، تحقیق و پژوهش و انتقاد سازنده، درجهت توسعه و پیشرفت ایران عزیز اسلامی، بویژه خطه خراسان جنوبی گام بردارند.
16 آذر سالروز شهادت مصطفی بزرگ‌نیا، احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی سه دانشجوی معترض دانشگاه تهران به سفر معاون وقت رئیس جمهوری آمریکا به تهران در سال 1332 به نام روز دانشجو در تقویم کشورمان ثبت شده است.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.