به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی شامگاه چهارشنبه در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه های بیرجند، افزود: حیات عقل به علم است و حیات علم به پیاده سازی درست آن در جامعه، پس علمی که بخواهد فعال باشد باید در عمل خود را نشان دهد و انقلاب همواره به آن تکیه دارد.
وی ادامه داد: علم باید همراه با اخلاص باشد و در غیر این صورت رسوا می شود.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی با بیان اینکه دانشجویان آتش به اختیار باید از وابستگی های نفسانی دوری کنند، تصریح کرد: علمی که بر این پایه پیاده سازی شود بدون شک پیروز خواهد بود.
وی اظهار داشت: علم فریضه ای واجب است و انسان تنها موجودی بوده که نیازمند علم است زیرا سایر موجودات با طبیعت سروکار دارند.
امام جمعه بیرجند با بیان اینکه انسان نسبت به سایر موجودات از جایگاه خاصی برخوردار است، افزود: شرط احسن بودن، آگاهی از خویشتن است زیرا اگر انسان دچار خود فراموشی شود مزیتی نسبت به سایر نخواهد داشت.
وی یادآور شد: واقع گرایی و عاقبت اندیشی 2 محور اصلی عقل است و انسان عاقل با در اختیار داشتن این 2 باید به کمال برسد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر عقل باشد و عاقبت اندیشی نباشد شکست را به دنبال خواهد داشت، گفت: چه بسیار افرادی که برای جا به جایی واقعیت هزینه و با سوء استفاده از معیار های حق و باطل و تبلیغات سوء کاسبی می کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه فرصت عمر کوتاه است، تاکید کرد: یکبار برای همیشه باید ریشه مشکلات را پیدا کنیم و درگیر سردرگمی های آزمایشگاه شرق و غرب نشویم تا با همبستگی دولت و دانشگاه بر مشکلات فایق آییم.

** دانشگاه مبدا تحولات در جامعه است
رئیس دانشگاه بیرجند هم در این دیدار گفت: اساتید و دانشجویان مبدا تحولات جامعه در دانشگاه هستند و باید بر اساس مسائل موجود بر جامعه، به روز باشند.
احمد خامسان افزود: روز دانشجو نباید به ایام خاصی منتهی شود بلکه دانشجوی واقعی و انقلابی باید برای تمام سال برنامه ریزی داشته باشد.
وی اظهار داشت: دانشگاه در کنار تولید علم، دانش و پژوهش به عنوان وظیفه ذاتی باید در تربیت نسلی متعهد به نظام بکوشد و اگر این امر محقق شود هدف اصلی دانشگاه از نقش آفرینی آینده گان محقق خواهد شد.
خامسان در ادامه با بیان اینکه دانشجوی متعهد باید بر اساس مقتضیات زمان و مکان در اعتلای نظام اسلامی بکوشد، گفت: امیدواریم مسئولان دانشگاه بتوانند شرایط رشد دانشجوی انقلابی را در استان و کشور فراهم کنند تا تخصص همراه با تعهد در جامعه، مشکلات پیش رو را بردارد.
در ادامه این دیدار تعدادی از نمایندگان تشکل های دانشجویی دانشگاه بیرجند ضمن اعلام پشتیبانی از نظام و ولایت فقیه خواسته های خود را عنوان کردند.
نماینده تشکل بسیج دانشجویی نیز در این دیدار به مسائلی از جمله ساخت گلزار شهدای گمنام، تغییر دید نسبت به دانشجویان، مطالبه گری، شفافیت مالی، جلوگیری از بروکراسی و رصد اساتید ستاره دار اشاره کرد.
دانیال مدبر عزیزی افزود: تا روحیه جهادی در جامعه پیاده سازی نشود پیشرفتی حاصل نخواهد شد.
سید جواد موسوی، نماینده اردوهای جهادی هم از وضعیت روستاهای مرزی گله مند بود و گفت: مسئولان فقط برای همراهی گروه های جهادی به مناطق محروم نروند بلکه این امر استمرار داشته باشد.
محمد رضا مزینانی، نماینده انجمن های علمی دانشجویی نیز از وضعیت معاونت فرهنگی دانشگاه گلایه کرد و افزود: انجمن های علمی باید منادی پیشرفت در دانشگاه ها باشد پس نباید نحوه انتخاب اعضای انجمن درگیر انتخابات غیر تخصصی شود.
علیرضا مصور، نماینده تشکل اسلامی مستقل دانشگاه بیرجند هم گفت: کار فرهنگی از اولویت دانشگاه فاصله گرفته است اما ما دانشجویان آتش به اختیاریم و آمادگی رویارویی با هر نوع مشکلی را داریم.
16 آذر در تقویم جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است.
*3215 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.