مدیر مرکز هنر گوهر در حاشیه آیین رونمایی از این تابلو به خبرنگار ایرنا گفت: تابلوی عقیق فرش، یک دست بافته داری با 2 نقشه مجزای فرش و قالیچه بوده که در دل بافت آن سنگ های نیمه قیمتی به کار رفته است.
محسن احسانبخش سایز این قالی فرش را 50 در 70 سانتی متر عنوان کرد و افزود: این تابلو فرش توسط یکی از بانوان روستای خسروآباد شهرستان درمیان به مدت یک ماه در کارگاه بوم بازار خراسان جنوبی بافته شده است.
وی تصریح کرد: نشان تجاری بوم بازار با تلفیق هنر قدیم و مدرن برای ایجاد خلاقیت های جدید در روستاهای کشور فعالیت می کند.
مدیر مرکزهنر گوهر با اشاره به قیمت بالای تابلوی عقیق فرش اظهار داشت: تولید این کار مبتنی بر سفارش بوده و یکی از مزایای آن نیز این است که بافنده دغدغه فروش ندارد .
وی یادآور شد: تاکنون 6 سفارش برای این نوع تابلو داشته ایم که 2مورد آن از خارج کشور بوده است.
احسان بخش با اشاره به منحصر بودن این هنر بیان کرد : شناسنامه خرید و فروش بین المللی نیز برای این هنر صادر شده که در فرآیند معامله تجاری این محصول کاربرد خواهد داشت.
مدیر مرکز هنر گوهر افزود: برند و شناسنامه این تابلوی عقیق فرش بر روی آن حک می شود.
همچنین در این نمایشگاه نشان فرهنگی خراسان جنوبی در سفره آردی رونمایی شد. این سفره آردی توسط هنرمندی از شهرستان قاین با سایز 120 در 120 به مدت سه ماه بافته شده است.
سومین نمایشگاه ملی صنایع دستی از 11 تا 15 آذرماه جاری در محل دائمی نمایشگاه بین المللی بیرجند از ساعت 16 تا 21 میزبان علاقه مندان خواهد بود.
سالن اول نمایشگاه اختصاص به استان های میهمان دارد و در سالن شماره 2 صنعتگران بومی غرفه های خود را برپا کرده اند.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.