به گزارش ایرنا، احمد خامسان روز یکشنبه در نشست گردهمایی مدیران تربیت بدنی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی خراسان جنوبی در بیرجند افزود: امسال اعتبارات فرهنگی ، تربیت بدنی و فوق برنامه و مرکز مشاوره دانشگاه بیرجند در سال جاری 2 برابر شده است.
وی اظهار داشت: هر میزان که دانشجویان به برنامه های مربوط به تربیت بدنی علاقمند شوند برای دانشگاه و دانشجویان مفید است.
رئیس دانشگاه بیرجند گفت: استقبال دانشجویان از محیط های ورزشی دانشگاه بیشتر از دیگر مراکز فرهنگی است و برای توسعه نشاط و شادی در محیط دانشگاه باید بخش ورزشی که نیاز دانشجویان است، تقویت شود.
خامسان اضافه کرد: همانطور که برای المپیادهای علمی در دانشگاه هزینه می کنیم در بخش ورزشی هم هر جا دانشجویی در سطح ملی افتخارآفرینی کند همتراز رتبه علمی از وی تجلیل می شود.
رئیس دانشگاه بیرجند بیان کرد: هر چه دانشجویان بیشتر وارد فضای ورزشی شوند به همان میزان از آسیب های اجتماعی کم می شود.
خامسان یادآور شد: ماموریت اصلی ما تولید علم و تربیت نیروی انسانی متعهد است که با تقویت ورزش در بین دانشجویان زودتر به این هدف می رسیم.
رئیس هیات های ورزشی دانشگاه های خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: تعامل و همکاری بین هیات های ورزشی دانشگاه های استان با اداره کل ورزش و جوانان استان برای توسعه بحث ورزش دانشجویی ضروری است.
سعید ایل بیگی افزود: جایگاه ورزش دانشجویی به عنوان یک ظرفیت عظیم در جامعه مغفول مانده که این هیات هنوز به هویت واقعی خود نرسیده است.
وی اظهار داشت: به دنبال برگزاری یک المپیاد استانی با محوریت همه دانشگاه های خراسان جنوبی هستیم که لازمه آن همکاری و حمایت همه جانبه همه دستگاه های مربوط در خراسان جنوبی است.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.