به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی روز یکشنبه در اجلاسیه فضای مجازی استان افزود: در ارتباط با این مساله یک شخص نمی تواند ادعا کند خود را دقیق کنترل می کند چون مهم تنها یک فرد نیست بلکه جامعه است.
وی با بیان اینکه ما تنها مسئول خود نیستیم بلکه مسئول نوع بشر هستیم اظهار داشت: امروز طریق فضای مجازی بدترین خیانت ها می شود لذا حضور انسان های کارشناس، با ایمان و فداکار در این زمینه لازم است.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر در جنگ سخت این استان بیش از 2 هزار شهید برای دفاع از جامعه، عقیده، ناموس و شرف خود تقدیم کرد امروز هم باید در جنگ نرم عده ای بکوشند تا جامعه سالم و محفوظ بماند.
وی یادآور شد: به مساله فضای مجازی و جنگ نرم بیش از هر مساله ای باید اهمیت داد چراکه بالاترین فرصت و آفت است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی به مقایسه بعد جسمانی و فیزیکی با بعد روحی و معنوی انسان پرداخت و گفت: در اینکه بدن انسان سالم یا ناسالم باشد ما دخیل هستیم لذا هر انسانی در طبیعت خود سعی می کند غذای سالم بخورد.
وی ادامه داد: در حالیکه دروازه ورود به بدن انسان فیلتر داشته و هنگام تناول غذا یا نوشیدنی های ناسالم عکس العمل نشان می دهد اما انسان همچنان در انتخاب غذا دقت می کند.
امام جمعه بیرجند قلب را مرکز انسانیت انسان ها دانست و گفت: انسان از دیدنی ها و شنیدنی ها رشد می کند چون گوش و چشم مانند قیفی هستند که هر چیزی را می توان از آن عبور داد.
وی تاکید کرد: برای اینکه انسان چشم و گوش خود را کنترل نمی کند باید پاسخگو باشد زیرا خودمان، از طریق گوش ها و چشم ها خود را جنایت کار، دروغگو،دنیا پرست و فاسد می کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی اظهار داشت: خیلی جای تعجب دارد انسانی که خود را عاقل می داند نسبت به چشم و گوش خود بی تفاوت باشد چون تمام شخصیت هر فردی از طریق چشم و گوش وی ساخته می شود و همواره بشر در این موضوع مسئولیت داشته است.
وی با تاکید بر اینکه در زمان حال حاضر بیش از هر زمان دیگری باید مراقبت آنچه می شنویم و می بینیم باشیم یادآور شد: اکنون بین فضای مجازی و حقیقی تفاوت هایی وجود دارد اما از هر چه دشمن تولید کرده نمی توان بی تفاوت استفاده کرد بلکه باید بین مفید و مضر فرق گذاشت.
مدیرکل صدا و سیما خراسان جنوبی هم در این اجلاسیه گفت: هنوز جنگ با زر و زور و تزویر هست فقط میدان جنگ فرق می کند.
محمد آینه دار به جنگ نرم اشاره کرد و افزود: امروز اگر شهدا بودند خواسته آنها این بود که برای تهاجم فرهنگی باید ورود پیدا کنند.
وی اظهار داشت: با اهتمام به کسب سواد مجازی در درجه نخست باید مصرف کننده فضای درست و در درجه دوم منتشر کننده محتوای درست باشیم.
مدیرکل صدا و سیما خراسان جنوبی با بیان اینکه فضای مجازی در بحث کنگره شهدا بسیار جدی گرفته شده است عنوان کرد: با تشکیل کمیته فضای مجازی در طول چند ماه گذشته اقداماتی از جمله همایش فعالان فضای مجازی در فردوس، طبس، خوسف و قاین برگزار شد که از این طریق فراخوان تولید محتوا در شهرستان ها مورد تاکید قرار گرفت.
وی تشکیل 6 جلسه بارش فکری با همکاری دست اندرکاران و کارشناسان، طراحی پوستر مرحله اول، دوم و سوم کنگره شهدا و انتشار در 80 کانال فضای مجازی، تولید پنج قسمت از مستند کوتاه به نام شهدا، طراحی و انتشار 20 پوستر محتوایی، طراحی سایت و کانال های کنگره با هدف ارایه اطلاعات و انعکاس برنامه ها در فضای مجازی و طراحی 40 اثر نقاشی دیجیتال از شهدای استان و جشن تولد برای شهدا بخشی را از جمله اقدامات ذکر کرد.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.