به گزارش ایرنا ماشاء الله کریمان خراسانی روز شنبه در نشست بررسی مشکلات گاز درمیان افزود: با توجه به سردسیری و جمعیت بالای دهستان عربخانه گازرسانی به این دهستان در اولویت قرار گرفت.
وی ادامه داد: به دلیل نبود توان اقتصادی برخی شهروندان در شهرهای شوسف و نهبندان پیگیر اختصاص تسهیلات برای گازکشی منازل از طریق بانک های مختلف شدیم.
فرماندار نهبندان گفت: با پیگیری های صورت گرفته بانک های صادرات و ملی 80 درصد هزینه گازکشی به منازل را به صورت تسهیلات پرداخت می کنند، همچنین کمیته امداد استان گازکشی منازل مددجویان را به صورت رایگان انجام می دهد.
کریمان خراسانی عنوان کرد: هم اکنون 14 شرکت گازکشی در شهرستان فعال است که تاکنون در شهرهای نهبندان و شوسف 80 کنتور گاز نصب و 755 برای نصب کنتور ثبت نام کردند.
وی اظهار داشت: با پیگیری های صورت گرفته سازمان نظام مهندسی خراسان جنوبی 14 مهندس ناظر را برای نظارت و تایید اتصال انشعابات گاز به شهرستان اعزام کرده که تنها یک مهندس ناظر بومی است که درخواست ما این است برای سرعت عملیات گاز رسانی تعداد ناظر مهندس مقیم در شهرستان افزایش یابد.
فرماندار نهبندان از شهروندان خواست هر چه سریعتر برای گازکشی منازل خود اقدام کنند و قبل از آغاز فصل سرما از این موهبت خدادادی بهره مند شوند چرا که با افزایش حجم تقاضا در فصل زمستان خدمت رسانی به شهروندان کُند خواهد شد.
کریمان خراسانی افزود: در مجموع باید در 2 شهر نهبندان و شوسف 6 هزار علمک گاز نصب شود که نیاز است عملیات علمک گذاری تسریع شود.
وی با تاکید بر اینکه اخذ هر گونه وجه قبل از عملیات لوله کشی توسط مجریان ممنوع است و باید با مجریان متخلف برخورد قانونی شود، اضافه کرد: ناظرین نظام مهندسی موظف شدند پس از تماس مجری حداکثر ظرف مدت 72 ساعت در شهرستان حضور یابند در غیر این صورت مراتب توسط مالک به نمایندگی نظام مهندسی برای بررسی اعلام می شود.
طرح گازرسانی به نهبندان و شوسف 14 مهرماه امسال با حضور مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در این شهرستان با اعتبار 95 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
7556* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.