فرودگاه بیرجند به عنوان سومین فرودگاه کشور در سال 1312 راه اندازی شد، یعنی 15 سال باقی مانده تا صد ساله شود اما چرا با این که بیرجند جزو اولین ها در بهره مندی از فرودگاه است ولی پروازهای آن چندان سر و سامانی ندارد و بر وخامت این اوضاع افزوده می شود؟ پاسخ مسئولان و متولیان امر این است که مشکل به کمبود ناوگان حمل و نقل هوایی در کشور بر می گردد و باید وزارت راه و شهرسازی در این زمینه با خرید هواپیما، در نظر گرفتن مشوق های حمایتی برای شرکت های هواپیمایی و ... چاره اندیشی کند زیرا مکاتبه های مسئولان و متولیان امر با بیش از 30 شرکت هواپیمایی برای افزایش پروازها در این فرودگاه راه به جایی نبرده است و باید در کلان کشور به این موضوع پرداخته شود.
اما آن چه این روزها حال و هوای پروازی خراسان جنوبی را بهبود بخشیده و امیدواری ها را برای تقویت زیرساخت حمل و نقل هوایی استان بیشتر کرده است، به خبری در زمینه دریافت مجوز شرکت هواپیمایی کویر با ثبت سرمایه 36 میلیارد تومانی بر می گردد که توسط شرکت هلدینگ احیای میراث کویر انجام شده است.
این خبر برای خراسان جنوبی که به دلیل نبود زیرساخت حمل و نقل هوایی، ریلی و جاده ای مناسب کمتر از حضور سرمایه گذاران کلان بهره می برد، جای بسی خرسندی دارد که بالاخره قرار است اتفاق های خوبی در حوزه حمل و نقل هوایی استان بیفتد، چرا که با راه اندازی شرکت هواپیمایی ویژه خراسان جنوبی به طور حتم وضعیت پروازهای استان بهتر از قبل خواهد شد و همان اتفاقی که در استان کرمان با راه اندازی شرکت هواپیمایی ماهان رخ داد به شرط این که حمایت از سرمایه گذار باشد، در خراسان جنوبی هم شاهد آن خواهیم بود. باید مسئولان و متولیان امر به طور جدی حامی سرمایه گذارانی باشند که عرق وطن دارند و دل شان برای توسعه خراسان جنوبی می سوزد چرا که اگر حمایت شوند مبلغان خوبی برای جذب دیگر سرمایه گذاران به خراسان جنوبی تشنه سرمایه گذاری خواهند بود و اگر هم حمایت نشوند ممکن است موضوع برعکس شود و به سمت نقاطی کشانده شوند که حامی بیشتری دارند.
پس لازم است در استان جاذبه ها را بیش از دافعه ها برای جذب سرمایه گذاران فراهم کنیم و از سختگیری هایی که به اذعان بسیاری، فقط مختص خراسان جنوبی است و سرمایه گذاران را فراری می دهد؛ بکاهیم تا زمینه بیش از پیش برای حضور سرمایه گذاران در استان فراهم شود.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.