محمد بشیری زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر این طرح ها در زمینه مشاغل خانگی، پرورش شتر و شترمرغ، دامداری، کشاورزی و احداث گلخانه اجرا شده است.
وی بیان کرد: اجرای 10 طرح دیگر با پرداخت 2 میلیارد و 110 میلیون تومان نهایی شده است که منتظر ابلاغ تسهیلات جدید هستیم و 2 طرح صنعتی نیز با پرداخت بیش از یک میلیارد تومان تسهیلات در مرحله پرداخت قرار دارد.
فرماندار درمیان گفت: اقداماتی که در حوزه توسعه اشتغال در مناطق روستایی و مناطق محروم انجام شده، از دستاوردهای ارزشمند انقلاب اسلامی ایران در راستای خدمت‌رسانی به مردم است.
وی اظهار داشت: ایجاد اشتغال در روستاها و حمایت از مناطق محروم وظیفه‌ ماست زیرا اشتغالزایی در روستاها باعث جلوگیری از مهاجرت آنان به نقاط شهری و امنیت پایدار در روستاها می شود.
بشیری زاده یکی از دغدغه‎های مهم دولت را ایجاد اشتغال پایدار در روستاها ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه ظرفیت‎ های مناسبی در روستاهای شهرستان به خصوص در زمینه صنایع دستی و فرآوری محصولات کشاورزی از جمله زرشک وجود دارد باید کارآفرینان به سمت کارآفرینی در این زمینه هدایت شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی بتازگی در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی گفت: بانک های خراسان جنوبی توانسته اند 25 درصد از تسهیلات مرحله دوم اشتغال پایدار روستایی و عشایری را پرداخت کنند که از این لحاظ در کشور پیشگام بوده ایم.
عباس رکنی با بیان اینکه 148 میلیارد و 146 میلیون تومان برای ایجاد 898 طرح در بانک های استان پرداخت شده است اضافه کرد: شهرستان بیرجند با 41 میلیارد و 700 میلیون تومان در پرداخت تسهیلات پیشگام بوده است و شهرستان های طبس، بشرویه، نهبندان، سربیشه، زیرکوه، سرایان، خوسف و درمیان در رتبه های بعدی قرار دارند.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.