مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: دستگاه هایی نظیر مدیریت بحران، اورژانس، آتش نشانی و هلال احمر در این مانور آموزش های لازم در زمینه نحوه پناه گیری، شناسایی نقاط امن، خروج اضطراری و دیگر مفروض های موردنیاز را به دانش آموزان ارایه دادند.
محمدرحیم شهریاری افزود: ایران یکی از آسیب پذیرترین کشورهای دنیا در زمینه بلایای طبیعی به ویژه زلزله است که در همین ارتباط افزایش دانش قشرهای مختلف مردم در مقابله با بحران ضروری است.
وی اظهار داشت: مردم با کسب دانش و پناه گیری در نقاط امن می توانند از مرگ حتمی نجات یابند اما چگونگی استقرار در محل امن و مثلث حیات نیازمند آموزش هایی است که باید در جامعه نهادینه شود.
وی با بیان اینکه مدارس کانون جمعیتی هستند گفت: به دلیل حجم وسیع جمعیت در مدارس، دانش آموزان باید آموزش های لازم را در علمی سازی چگونگی مقابله با زلزله کسب کنند و این مهم جز با آموزش های مستمر امکان پذیر نخواهد بود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از مردم خواست نسبت به جانمایی وسایل منزل در کنار استحکام سازی سازه ها اقدام کنند به طوری که نصب اشتباه وسایل منزل موجب آسیب در زمان زلزله نشود.
3215*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.