به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمد مختاری در خطبه های نمازجمعه بیرجند در مصلای المهدی (عج) با گرامی داشت هفته وحدت افزود: پیامبر و اهل بیت (ع) مهمترین محور هستند و همه مسلمانان بر اساس عشق و علاقه ای که به آنها دارند، باید با هم متحد شوند.
وی اظهار داشت: محبت پیامبر و اهل بیت (ع) یک واجب قرآنی است و شیعه و سنی ضروری است بر این مدار با هم متحد شوند.
خطیب جمعه بیرجند با بیان اینکه مستکبران عالم در مقابل توحید ایستاده اند گفت: عقل سلیم حکم می کند بر محور پیامبر (ص) و اهل بیت متحد شده و در برابر کسانی که با اصل اسلام و توحید مخالف هستند، بایستیم.
وی مخالفان وحدت را سه دسته معرفی کرد و گفت: آمریکا، اسرائیل و مستکبران عالم در راس این مخالفان قرار گرفته اند چون اساس استکبار با اسلام متناقض است.
حجت الاسلام مختاری افزود: اگر 2 میلیارد مسلمان در بیش از 50 کشور اسلامی با این همه منابع و نیروی های انسانی دست به دست هم دهند و به تعبیر امام راحل هر کدام یک سطل آب بریزند اسرائیل را آب می برد لذا طبیعی است نه تنها با وحدت مخالف هستند بلکه با هزینه های زیاد پیوسته بر طبل تفرقه می کوبند.
وی گفت: دسته دیگر مخالفان وحدت، منافقان امت هستند که پیامبر (ص) هم پیوسته نگران این قضیه بود؛ اینها به زبان ادعای اسلام دارند ولی در دل نوکر استکبار بوده و روشن ترین مصداق این منافقان آل سعود و آل خلیفه است.
امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه بعضی از شیعیان یا اهل سنت افراطی جاهل نیز به دنبال تفرقه بین مسلمانان هستند گفت: نمونه اینها شیعیان انگلیسی و وهابیت هستند که تلاش می کنند دنیای اسلام را به هم بریزند.
وی بیان کرد: در مقابل این گروه ها اکثریت دنیای اسلام و ملتی که مومن هستند به دنبال وحدت بوده و با پیروی از آموزه های اهل بیت (ع) دست اتحاد به سوی همه دلدادگان اهل بیت دراز کرده تا توطئه ها را خنثی کنند.
حجت الاسلام مختاری تاکید کرد: امروز باید شیعه و سنی با بیزاری از آمریکا و اسرائیل با اتحاد و انسجام، مسیر انقلاب اسلامی را همچون 40 سال گذشته تا انقلاب مهدی موعود ادامه دهند.
وی به هفته بسیج اشاره کرد و افزود: بسیجی بودن یک افتخار است و بسیجی واقعی سه ویژگی مهم دارد.
خطیب جمعه بیرجند ایمان و اخلاص، بصیرت، اقدام و عمل را از خصوصیات یک بسیجی واقعی ذکر کرد و گفت: افرادی که این ویژگی ها را دارند حتی اگر عضو رسمی بسیج نباشند همواره با این خصوصیات پیرو ولایت فقیه هستند و همه ما موظف هستیم این ویژگی ها را داشته باشیم و گرنه باید در ایمان خود شک کنیم.
وی با اشاره به اینکه بسیج یک جریان ولایی است تصریح کرد: برخی جریان های سیاسی احساس می کنند که بسیج با آنها میانه خوبی ندارد که آنها باید بدانند اگر بسیجیان ببینند جریانی اخلاص ندارد یا نگاهشان به بیرون کشور است و سرمایه های درون را باور ندارند طبیعی است که بسیج از این جریان فاصله می گیرد.
حجت الاسلام مختاری مهمترین معیار بسیج را رهبری دانست و گفت: تفکر بسیجی ایجاب می کند که از جریان جدا از رهبری بیزاری جوید.
وی یادآور شد: کشور جمهوری اسلامی ایران از 40 سال گذشته با تفکر بسیجی، ایمان، بصیرت و کار جهادی در برابر استکبار ایستاده و دشمن از دست تفکر بسیج و توحیدی عصبانی است لذا باید با همین تفکر راهمان را ادامه دهیم تا از گردنه های صعب العبور تحریم عبور کنیم.
وی با بیان اینکه تنها راه نجات کشور تفکر بسیجی است اظهار داشت: بعد از 40 سال که سن کمال انقلاب است، کشور ملت و بسیجیان بسیار مقتدرتر و با عظمت تر در برابر استکبار خواهند ایستاد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.