به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی روز پنجشنبه در اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی خراسان جنوبی در حسینیه جماران بیرجند افزود: این امت فرمانبر بصیر و مطیع صابر است و این برکت است.
وی بیان کرد: مطالبه ما از همه مسئولان قوای کشور این است که به جای سیاستگذاری و نظریه پردازی به دنبال این باشند که نظرات و رهنمودهای ولایت را هم خوب فهمیده و هم خوب عمل کنند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: از همه مسئولان قوا، مدیران و نیروهای مسلح انتظار داریم بدانند در نظام ولایی مدیریت، سیاستگذاری، هدایت، فرماندهی و فرمانروایی مختص ولی امر است و هر کسی بخواهد با هر ادبیات و روشی مسیری غیر رهنمودهای ولایت را برود، مسیر غیرانقلاب را رفته است.
وی اظهار داشت: آنچه ما را تا اینجا رسانده، سکانداری ولایت فقیه است که تجلی ولایت امام معصوم است و ولایت امام معصوم (ع) ضمیمه کننده توحید ربوبی خداست.
حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: امروز همه ابزارها از فضای مجازی، حقیقی و غیره دست به دست هم داده تا دین را از ما بگیرند پس باید مراقب باشیم که ما را در خاک زمین گیر نکنند و بعد حیوانی را همه هستی ما معرفی نکنند چون ما به عنوان انسان یعنی روح خدا و کسی که می تواند به مقامی برسد که به غیر از خدا چیزی نبیند.
وی با اشاره به اینکه روحانیت در ماموریت وارث انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) است افزود: در فضایی که دشمن به دنبال این است دین مردم را بگیرد و راهکار دین ستیزی و دین زدایی از جامعه را مبارزه با روحانیت قرار داده است باید بگوییم که روحانیت سخنگو و مبین دین و حکم خداست و روحانیت همان سخنگویی است که خداوند برای پیغبر خدا (ص) قرار داد.
وی اظهار داشت: اسلام سخنگو و زبان گویا دارد و پیامبر (ص) مبین دین است که به فرموده علامه طباطبایی بعد از پیامبر همین جایگاه را اهل بیت دارند و کسانی که دین را از زبان ولایت نگرفتند دچار مشکل شدند.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روحانیت مدافع دین است و از امام حسین و اهل بیت (ع) و حضرت فاطمه (س) آموخته است که هر کجا دین به خطر افتاد همه چیز خود را فدای دین کند و شهدای روحانیت گواه این مطلب است.
حاجی صادقی بیان کرد: پرچم روحانیت این است که سر می دهد، آبرو می دهد اما دست از دین بر نمی دارد و روحانیت این را از مکتب امام حسین (ع) آموخته است.
وی افزود: فریاد حوزه های علمیه این است که بر سر استکبار، منافقان و همه جریان های انحرافی فرود آید و روحانیت در حمله به دین خدا ساکت نیست.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار داشت: استکبار، نفاق، آل سعود، جریان های غیردینی و سکولار بدانند ممکن است روحانیت به دلیل مصالحی زمانی آرام تذکر دهد اما اگر روزی مقابل دین مردم بایستید بدانید که در مقابل همه دنیای شما می ایستیم.
وی گفت: امروز افتخار می کنیم در نظامی هستیم که شخصیت روحانی، مجاهد، بصیر و حکیم که به گفته دشمنان ابرمردی که خواب راحت را از ابرقدرت ها گرفته و به فرموده علمای عارف ما به شکل معجزه آسا انقلاب اسلامی را مدیریت می کند، نخستین بار است که نظام ولایی 40 سال مانده است.
حجت الاسلام حاجی صادقی گفت: نظام ولایی پیامبر 10 سال بیشتر عمر نکرد اما به برکت حضور مردم و بیداری های حوزه های علمیه و ولایت محوری، نظام ولایی در ایران حفظ شده است.
وی اقامه دین خدا را از دیگر ویژگی های روحانیت ذکر کرد و افزود: روحانیت علاوه بر اینکه دین خدا را بیان می کند، مدیریت جامعه دینی را برعهده دارد و دهه پنجم انقلاب اسلامی را با ولایت محوری و قدرت و قوت ادامه می دهیم.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: جلسه شهید باید علاوه بر تکریم او، احیاگر هم باشد و در این جلسات حضور پیدا می کنیم که در مکتب شهید و شهادت به حیات برسیم زیرا شهید تنها زنده نیست بلکه زنده کننده و احیاگر جامعه است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هدف خلقت انسان را حرکت و سلوک و راهپیمایی از خاک به خدا دانست و اظهار داشت: قیمت هر انسان به میزان این راهپیمایی است.
وی افزود: سعادت، عزت و کمال انسان هجرت در این راهپمایی است و نبوت و ارسال پیامبران الهی و فلسفه وجودی دین همین است لذا ولایت پیامبر (ص) بزرگ ترین عید است چون خدا به ما یاد داد با بعثت پیامبر شما به حیات می رسید.
حاجی صادقی گفت: دین به مثابه نشان دهنده جاده هدایت بوده و ولایت راننده این جاده است که دستگیر انسان از مبدا خاکی به مقصد الهی و سکاندار کشتی است که انسان را به این مقصد می رساند.
وی افزود: نماز معراج و عامل پرواز است و انسان را از عالم خاکی به عالم ملکوت می رساند اما خدا در خصوص شهادت می گوید که شهید به مقصد رسیده و نزد خدا است.
نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: شهادت بزرگ ترین نعمت خدا و به مقصد رسیدن است و برای ما شیرین ترین نعمت الهی است پس نباید اسیر دنیا باشیم بلکه باید دنیا را به استخدام خود درآوریم و راهش شهادت است.
وی گفت: برگزاری یادواره برای شهدا به این دلیل است که ما زنده شویم و شهدا به ما می گویند که به کجا می روید و چه می کنید.
اجلاسیه شهدای طلبه و روحانی خراسان جنوبی از سری برنامه های کنگره ملی 2 هزار شهید استان برگزار و در این آیین از 2 کتاب «مداد سرخ» نوشته مهدیه باقری و «عمامه های خونین» نوشته سیده زینب شکری رونمایی شد.
اجلاسیه نهایی کنگره ملی 2 هزار شهید خراسان جنوبی آذرماه امسال برگزار می شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.