به گزارش ایرنا مهدی هنری روز سه شنبه در نشست خبری افزود: این پروژه ها که برای آنها 9 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده، با مشارکت برخی دستگاه های اجرایی، قرارگاه پیشرفت و آبادانی، آستان قدس رضوی و بانک انصار افتتاح می شود.
وی گفت: 120 کارگاه اقتصاد مقاومتی با اعتبار یک میلیارد و 800 میلیون تومان نیز همزمان با هفته بسیج افتتاح و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی به صورت شهرستانی و استانی در هفته بسیج برپا می شود که رویکرد امسال در این نمایشگاه ها بازاریابی به کمک بنیاد تعاون بسیج است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به عملکرد موفق رزمایش خدمت رسانی در هفته دفاع مقدس امسال افزود: این اقدام گروه های جهادی که مورد تقدیر مقام معظم رهبری واقع شده است، در هفته بسیج نیز دنبال خواهد شد.
وی اظهار داشت: گروه های جهادی استان به شکل جغرافیامحور در مناطق هدف ورود ویژه تری دارند تا بتوانند نقاط قوت، ضعف و نیازمندی های هر منطقه را شناسایی کنند.
هنری گفت: بر همین اساس 125 گروه جهادی هفته بسیج به مناطق جغرافیایی هدف و مناطق حاشیه شهرها اعزام می شوند تا پروژه های مختلف عمرانی، فرهنگی، خدماتی و پزشکی را در مدت 20 روز تا زمان کنگره بزرگداشت شهدای استان انجام دهند.
وی افزود: علاوه بر این، یکی از برنامه های سازمان بسیج مستضعفان راه اندازی گروه های خدمت رسان محله محور است که با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه استفاده از این ظرفیت در هفته بسیج حرکت بزرگی خواهد بود.
هنری از آغاز اجرای این طرح در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: گروه های خدمات رسان به صورت فردی یا اجتماعی فعالیت هایی را انجام می دهند که طرح خادم شهدا از نمونه این اقدامات بود و امید است همزمان با هفته بسیج در سایر نقاط استان نیز اجرا شود.
وی تصریح کرد: تمامی این خدمات مرتبط با شهدا بوده یا ثواب آن به شهدا هدیه می شود که مناسبت ویژه آن برگزاری کنگره 2 هزار شهید خراسان جنوبی است.
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت 6 هزار گروه جهادی در کشور یادآور شد: این گروه ها به صورت جغرافیامحور و محله محور در کشور خدمات رسانی می کنند.
وی همچنین از غبارروبی مساجد توسط گروه های خدمات رسان محله محور خبر داد و گفت: این طرح نیز همزمان با هفته بسیج در بیش از 200 مسجد اجرا می شود و ثواب آن هدیه به شهدای همان محله خواهد بود.
هنری برگزاری شوراهای جهادی شهرستان‌ها، همایش جهادگران و طلایه‌داران بسیج با حضور 400 جهادگر و افتتاح سامانه اطلس جهادی را از دیگر برنامه‌های هفته بسیج ذکر کرد.
وی از وجود 227 گروه جهادی ثبت و سازماندهی شده در استان خبر داد و گفت: هر کدام از این گروه ها منطقه جغرافیایی را برای خدمت رسانی مشخص کرده اند.
مسئول بسیج سازندگی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه آموزش تخصصی گروه های جهادی از برنامه های در دست اقدام است افزود: دوره آموزشی امداد و نجات از سطح تخصصی تا پیشرفته برای تعداد جهادگر استانی با همکاری هلال و احمر برگزار می شود.
وی از اجرای طرح جهادگران کارآفرین خبر داد و گفت: خراسان جنوبی دومین استان بعد از تهران مجری این طرح است که هفته آینده در قالب دوره آموزشی سه روزه با حضور 200 جهادگر استان برگزار می‌شود.
هنری اظهار داشت: این گروه ها به کمک دستگاه های اجرایی در روند اجرای طرح های اشتغالزایی همکاری می کنند که برای شروع طرح مشترکی با کمیته امداد اجرا خواهد شد.
وی با اشاره به طرح‌های عمرانی اجرا شده توسط بسیج سازندگی با مشارکت سایر دستگاه‌ ها بیان کرد: یک سال گذشته 35 پروژه با همکاری آستان قدس رضوی، 50 پروژه با همکاری قرارگاه محرومیت ‌زدایی سپاه، 80 پروژه با همکاری قرارگاه پیشرفت و آبادانی و پنج پروژه از محل اعتبارات طرح کرامت در استان اجرا شده است.
مسئول سازمان بسیج سازندگی خراسان جنوبی گفت: در این مدت پنج میلیارد تومان تسهیلات اقتصادی مقاومتی در قالب کارگاه پرداخت شده و 480 کارگاه کوچک و خرد شکل گرفته است.
هفته بسیج از ۲۹ آبان شروع می‌شود و پنجم آذر سالروز تاسیس بسیج مستضعفان به فرمان امام خمینی (ره) است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.