قربانعلی مردانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: یکی از سیاست های مد نظر این است که از قاچاق سوخت جلوگیری شود.
وی تفاوت فاحش قیمت سوخت در داخل و خارج کشور، کیفیت بهتر فرآورده های سوختی ایران نسبت به کشورهای همسایه، تعدد نرخ، افزایش نرخ سوخت در کشورهای همسایه و سایر موارد را از جمله عوامل افزایش تقاضای سوخت و به تبع آن قاچاق عنوان کرد.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه هنوز زمان برای این اقدام وجود دارد گفت: سناریوهای زیادی برای مدیریت کارت های سوخت وجود دارد اما هنوز در خصوص سهمیه بندی، مصوبه ای به استان ها اعلام نشده است.
وی با تاکید بر اینکه استفاده از کارت های سوخت شخصی باید به نحو صحیح اطلاع رسانی شود بیان کرد: در خصوص اتصال کارت سوخت به کارت های بانکی که اخیرا از سوی وزیر ارتباطات مطرح شده نیز با توجه به فناوری های موجود امکان استفاده از روش های آسان تری وجود دارد.
مردانی افزود: زیرساخت های این کار تقریبا آماده است و کارشناسان نیز موارد موردنیاز را بررسی کردند اما هنوز ابلاغی به ما نشده است.
وی گفت: یکی از اقداماتی که در همین راستا قرار است صورت گیرد الکترونیکی شدن کالابرگ های نفت سفید خواهد بود که از سال آینده در استان اجرایی می شود.
مدیر شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه خراسان جنوبی با بیان اینکه از هفت ماه پیش زیرساخت های این کار در حال انجام است گفت: از طریق فرمانداران نیز اعلام شده که برای ثبت نام متقاضیان در سایت موردنظر اطلاع رسانی انجام شود.
شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد: به منظور جلوگیری از قاچاق بنزین بویژه با تشدید قاچاق از مرزها، تصمیم بر این شده که تحویل بنزین به خودروها و موتورسیکلت‌ها از تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد، صرفا با استفاده از کارت سوخت انجام شود.
براساس این اطلاعیه، مالکان محترم خودروها و موتورسیکلت هایی که کارت سوخت خود را گم کرده اند، لازم است به ترتیبی که در رسانه ها توضیح داده خواهد شد، از تاریخ شنبه 3 آذر ماه، حداکثر لغایت شنبه 24 آذر ماه 1397 نسبت به ثبت درخواست خود برای دریافت کارت سوخت جدید اقدام نمایند.
به منظور تسهیل در دریافت کارت جدید سوخت، امکان دسترسی به سامانه ثبت مشخصات از طریق اینترنت یا تماس تلفنی فراهم شده که نحوه دسترسی و اقدام، از طریق رسانه‌های عمومی و صدا و سیما به اطلاع مردم عزیز خواهد رسید.
تاکید می کند که برای ثبت تقاضای دریافت کارت سوخت جدید، هیچ مبلغی از متقاضیان توسط شرکت ملی پخش دریافت نخواهد شد.
اطلاعیه می افزاید: این اقدام به معنای سهمیه بندی و افزایش نرخ سوخت نبوده و لازم است هموطنان محترم به شایعات بی اساس در این مورد توجه نفرمایند. بنابراین از زمان فراهم شدن امکان تحویل سوخت با کارت برای عموم دارندگان خودروها و موتورسیکلت‌ها، همانگونه که گفته شد، از تاریخی که متعاقبا اعلام خواهد شد، بنزین صرفا با ارائه کارت به خودروها و موتورسیکلت‌ها تحویل خواهد شد.
خراسان جنوبی دارای 72 باب جایگاه و فروشندگی سکودار، 24 باب جایگاه سی ان جی، 19 باب فروشندگی داخل اطاقک و 551 باب فروشندگی نفت سفید است و روزانه بیش از 2 میلیون و 500 هزار لیتر فرآورده های موردنیاز مردم استان توسط 251 دستگاه نفتکش جاده پیما تامین می شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.