به گزارش ایرنا حجت الاسلام محمدحسن زمانی شامگاه دوشنبه در مراسم جشن ولادت پیامبر گرامی اسلام در مسجد النبی (ص) بیرجند به مناسبت آغاز هفته وحدت افزود: انقلاب اسلامی محور اندیشه مسلمانان برای وحدت است و ایجاد وحدت و تحکیم آن یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی بیان کرد: انقلاب اسلامی فقط داخل کشور بین مسلمانان اتحاد و وحدت ایجاد نکرده بلکه الگوی سایر کشورهای اسلامی در این زمینه نیز بوده و طلایه دار وحدت میان مسلمانان و ادیان آسمانی است.
وی افزایش تعداد مساجد اهل سنت به 17‌ هزار مسجد، افزایش حوزه های علمیه اهل سنت، حضور نمایندگان اهل سنت در مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری، بیمه 12 هزار طلبه اهل سنت، راه اندازی رشته مذاهب اسلامی به خصوص مذهب شافعی در چند دانشگاه کشور را از برکات انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: ایران اسلامی در زمینه تحکیم وحدت حائز رتبه برتر است اما کاستی هایی هم وجود دارد که باید جبران شود.
معاون امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه عنوان کرد: حمایت از مردم مظلوم فلسطین از آرمان های اساسی انقلاب اسلامی بوده و حمایت ایران از مردم فلسطین از مصادیق بارز وحدت مسلمانان است.
وی گفت: هفت میلیون مسلمان فلسطینی در سطح جهان آواره هستند و هیچ کدام از کشورهای مسلمان به اندازه ایران از مردم و ملت مظلوم فلسطین حمایت نداشته اند، جمهوری اسلامی همواره مدافع مردم فلسطین بوده و نقطه مقابل، برخی دولت‌های منطقه در قبال جنایات رژیم صهیونیستی اسرائیل سکوت کردند.
حجت الاسلام زمانی گفت: علیرغم اینکه سال هاست به دلیل مسلمان کشی در سطح جهان روح پیامبر گرامی اسلام جریحه دار شده است، اما محفل صمیمی شما مسلمانان در این شهر تلفیقی قلب پیامبر اسلام (ص) را شادمان می کند.
وی بیان کرد: کشتن شدن بیش از یک میلیون مسلمان به دست داعش در کشور های عراق و سوریه یا معرفی اسلام به عنوان دین خشن با برنامه های استکباری از جمله مواردی است که در چند سال اخیر روح پیامبر اسلام را جریحه دار کرده است.
وی با اشاره به اینکه امروز جوامع غیراسلامی به مرور با نام و ابعاد شخصیتی پیامبر گرامی اسلام آشنا شدند اضافه کرد: در صدر اسلام تنها 2 نفر پشت سر پیامبر گرامی اسلام نماز می خوانند اما امروز براساس آخرین آمارها یک میلیارد و 640 میلیون نفر یعنی یک چهارم جمعیت روی کره زمین مسلمان هستند.
معاون امور اجتماعی و سیاسی مرکز مدیریت حوزه های علمیه اظهار داشت: در تاریخ هر جا امت اسلام از پیامبر تبیعت کرده موفقیت های زیادی را به دست آورده و امروز نظام اسلامی از پرچمداران معنویت و وحدت در سطح جهان است.
وی با بیان اینکه امروز تعداد زیادی از دانشمندان جهان، اسلام را به عنوان دین برتر می شناسند و به آن ایمان آورده اند گفت: در 40 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدامات نظام اسلامی ایران باعث شده تا دین اسلام ترویج شود و در سراسر جهان تعداد زیادی به دین اسلام ایمان بیاوردند.
حجت الاسلام زمانی افزود: امروز به عشق قرآن و شخصیت پیامبر گرامی اسلام از 90 کشور جهان بیش از 10 هزار طلبه در جامعه المصطفی قم مشغول فراگرفتن قرآن و ابعاد شخصیتی پیامبر گرامی اسلام هستند که برخی از این افراد یهودی، مسیحی و بودایی بودند و به دین اسلام ایمان آورده اند.
وی عنوان کرد: برخی از این طلبه ها با بازگشت به کشورشان در حال ترویج دین مبین اسلام هستند و امروز جمهوری اسلامی ایران در 60 کشور جهان شعبه دانشگاه اسلامی راه اندازی کرده که تعدادی زیادی در این دانشگاه ها مشغول فراگیری دین اسلام هستند.
این آیین به مناسبت 12 ربیع الاول سالروز ولادت حضرت محمد (ص) به روایت اهل سنت و آغاز هفته وحدت با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، علمای اهل تسنن، روحانیون، جمعی از مسئولان و مردم برگزار شد.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.