به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز دوشنبه در همایش بزرگ بشیر رحمت در نشست هم اندیشی علمای شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی افزود: فلسطین پاره تن جهان اسلام است و این جمعیت کم در محاصره رژیم صهیونیستی، قدرت پوشالی آن را متزلزل کرده است.
وی ادامه داد: که اگر جمعیت یک میلیارد و 500 میلیون نفری مسلمان جهان با هم وحدت داشته باشند دشمن جرات نمی کند بگوید که اینها مال باربر من هستند و امروز استکبار هرچه دستور می دهد متاسفانه توسط بعضی از حاکمان کشورهای اسلامی به نام اسلام اجرا می شود.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تصریح کرد: انواع اختلاف بین امت اسلامی ربطی به قرآن، حدیث و مذهب ندارد، بلکه مربوط به منافع انگلستان است چون 200 سال است که در خانه مسلمانان لانه کرده و انواع مفاسد را ایجاد می کند و نیز این اختلاف از بعضی شیطنت ها و فریب خورده ها ناشی شده که عالمان دین باید برای این مشکلات راهکار پیدا کنند.
وی اظهار داشت: امروز در بحرین، یمن، سوریه و ... بدترین جنایات انجام می شود و بعد شک وجود دارد که حکم اسلام چیست چون یا سکوت و یا حمایت می شود، افرادی حتی در لباس علم دین از این جنایت ها با سکوت و عمل خود حمایت می کنند.
امام جمعه بیرجند گفت: بعضی امروز پرده ها را کنار زده و دست در دست صهیونیست ها گذاشته و مراوده برقرار می کنند، اسلحه خریده و به سینه مسلمانان شلیک می کنند و هنوز عالم دینی خودش شک دارد که موضوع چیست.
وی افزود: اگر مسلمانان برای وحدت در مقابل دشمنان جهان اسلام هر کدام به تعبیر امام خمینی (ره) یک سطل آب به اسرائیل بریزند این رژیم غاصب را آب غرق می کند.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی گفت: چند کشور بی لیاقت در جنگ 6 روزه با صهیونیست ها مواجه شده و همه آنها شکست خوردند این یعنی شکست از درون وجود داشت اما در چند نوبت در سال های اخیر صهیونیست ها پنجه در پنجه فلسطینیان مظلوم قرار داده و شکست می خورند.
وی بیان کرد: قرآن قطعی الصدور است اما آیات قرآن به لحاظ دلالت بعضی، قطعی الدلاله هستند و این شناسنامه پیامبر اسلام (ص) است و اینها محکمات کتاب هستند.
وی اظهار داشت: قرآن که قطعی الصدور است اما در متشابهات ظنی الدلاله است، افراد از آیه برداشت های مختلف دارند و راهش برای دلالت باید آیات متشابهات را به آیات محکمات ارجاع داد.
امام جمعه بیرجند گفت: احادیث چند نوع است، بعضی از حدیث ها متواتر و قطعی الصدور هستند و جاهایی که این احادیث قطعی الصدور بوده اگر قطعی الدلاله باشند این اسلام است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: بسیاری از احادث هم ظنی الصدور هستند و باید در علم رجال و درایه بررسی شده تا سره از ناسره جدا شود و از این فیلتر باید رد شود تا درصد اعتماد به حدیث به لحاظ صدور و دلالت مشخص شود که این خود یک رشته تخصصی دارد و یکی از ملاک های آنها عرضه بر خود قرآن کریم است چون آنچه منافی با متن قرآن باشد از پیغمبر اسلام (ص) صادر نمی شود.
وی اظهار داشت: سوال ما این است که آیا آنچه میان مسلمانان اختلاف است مربوط به دلالت قرآن یا حدیث است چون این مسائل عملی و قابل بررسی است و اگر چنانچه در برداشت های مختلف قرار بگیریم وقتی همه اجتهاد انجام شود و حجت تمام باشد مثل دیگر علوم اختلاف نظری است اما اختلاف نظر نیاز به درگیری و نزاع ندارد.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.