به گزارش ایرنا ناصر نبی زاده یکشنبه شب در آیین بزرگداشت هفته کتاب در تالار ولایت دانشگاه بیرجند افزود: امروز روند تولید کتاب در خراسان جنوبی شتاب گرفته است و همه نهادهای متولی باید کوشش کنند امکان دسترسی مناسب و شایسته تر کتاب برای علاقه مندان به کتاب خوانی فراهم شود.
وی اظهار داشت: از همه کسانی که با عشق و علاقه در حوزه نشر، تالیف و ارائه کتاب فعالیت می کنند باید قدردانی شود زیرا عشق به کتاب در جان و روح مردم استان وجود دارد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی گفت: جامعه، شهر و دیاری را نمی توان بدون کتاب تصور کرد و در همه جهان هر جامعه را به میزان نشر کتاب آن می سنجند و از شاخص های مدنیت و تمدن، کتاب و میزان نشر در حوزه کتاب است.
وی افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با نگاه کارشناسی توجه خود را بر معیار حمایت از جامعه کتاب خوان متمرکز کرده و نگاهش رساندن کتاب به دست علاقه مندان است.
نبی زاده گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طرح هایی مثل کتابفروشی به وسعت ایران، عیدانه کتاب و پاییزه کتاب را دارد و این امکان را فراهم کرده که علاقه مندان بتوانند از میزانی هرچند مختصر از کمک هایی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دولت در نظر گرفته است، استفاده کنند.
وی اظهار داشت: طرح عیدانه کتاب در خراسان جنوبی با 12 کتابفروشی و طرح تابستانه کتاب با 10 کتابفروشی در سطح استان با حجم مناسب انجام شده است.
در این آیین از 90 کتاب منتشر شده از ابتدای امسال تاکنون و پوستر نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی رونمایی شد.
نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی 19 تا 24 آذر ماه سال جاری در مرکز نمایشگاه های بین المللی بیرجند برپا می شود.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.