علی حسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معمولا با اندک بارش در شهر بیرجند شاهد سرایت آب به مناطق به خصوص خیابان طالقانی و شهدا هستیم که برای امداد رسانی در این مواقع آتش نشانی آمادگی کامل دارد.
وی افزود: سال های قبل چند مورد سرایت آب به داخل منازل گزارش و سریع امداد رسانی شد، لذا امیدواریم با آمادگی نیروها امسال وضع مطلوب تر باشد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بیرجند با تاکید بر اینکه تجهیزات لازم برای هرگونه اتفاق پس از باران های سیلابی آماده شده است گفت: بخشی از حوادث ناشی از کم دقتی شهروندان در استفاده از لوازم نامرغوب تاسیساتی آب ، برق و گاز است که سال های اخیر در صدور مجوزها دقت لازم انجام می شود.
وی حاصل این تلاش ها را کاهش 29 درصدی حوادث و 38.5 درصدی حجم اتفاقات در حریق عنوان کرد و افزود: با افزایش آمار جمعیت شهر، خودروها و ساخت و سازها باید نظارت بیشتر شود تا حوادث ناگوار کمتر رخ دهد.
حسینی از آمادگی کامل برای وقوع یخبندان در شهر خبر داد و تصریح کرد: برای روزهای برفی و یخبندان شن و نمک لازم به همراه خودروهای امدادی مهیا شده است.
کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی روز گذشته به خبرنگار ایرنا گفت: با ورود سامانه جدید بارشی، بارش باران اغلب نقاط استان را فرا می گیرد.
جواد نخعی با بیان اینکه بارندگی ها در نیمه شمالی و مرکز استان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود افزود: در برخی مناطق خراسان جنوبی نیز پدیده روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی دور از انتظار نیست.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.