حسین امامی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح تغذیه مصنوعی بندان حد فاصل شهرهای نهبندان و زابل و در فاصله 70کیلومتری شهرستان نهبندان در حال اجرا است.
وی بیان کرد: تاکنون برای اجرای این طرح یک میلیارد و 970 میلیون تومان اعتبار هزینه شده و امسال 2 میلیارد و 880 میلیون تومان برای تکمیل آن اختصاص یافته است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: در مجموع برای اجرای این طرح شاخص 16 میلیارد و 884 میلیون تومان اعتبار دیگر لازم است.
وی کنترل و مهار روان آب های سطحی، بهبود کیفیت و کمیت منابع آب زیرزمینی و جلوگیری از نشست زمین در اثر افت سطح آب زیرزمینی را از اهداف اجرای طرح بندان ذکر کرد و گفت: این طرح با حجم مخزن 1.74میلیون مترمکعب و آور سالانه 2.27 میلیون مترمکعب در حال اجرا است.
امامی اظهار داشت: طرح تغذیه مصنوعی بندان از نوع بند خاکی همگن به ارتفاع چهار متر و طول سه هزار و 400 متر و شامل هفت سرریز گابیونی به عرض 20 متر است.
وی حجم خاکریزی 326 هزار متر مکعب، حجم خاکبرداری 124 هزار متر مکعب، بتن ریزی سه هزار و 500 متر مکعب و اجرای گابیون به حجم 2 هزار و 660 متر مکعب را از دیگر مشخصات فنی این طرح عنوان کرد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی و فرماندار نهبندان روز گذشته (یکشنبه) از روند اجرای طرح تغذیه مصنوعی در این شهرستان بازدید کردند.
نهبندان با 26 هزار کیلومتر مربع مساحت دومین شهرستان از نظر وسعت در استان بعد از طبس؛ از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهرستان زابل محدود می شود.
مرکز این شهرستان در 200 کیلومتری بیرجند است.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.