به گزارش روز شنبه روابط عمومی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی حسن رحیمی با اشاره به پرداخت بیمه سهم خویش فرما، بیمه سهم کارفرما و یارانه ارتقای کارایی معلولان شاغل در مراکز دولتی توسط این اداره کل اظهار داشت: این بیمه ها در صورت شاغل بودن به مدت پنج سال یا 60 ماه به مددجو پرداخت می شوند.
وی بیمه کارفرمایی را راهی به منظور تشویق و ترغیب کارفرمایان برای به کارگیری نیروی انسانی از بین جامعه هدف دانست و افزود: به ازای به کارگیری مددجویان، 20 میلیون تومان تسهیلات نیز به کارفرمایان داده می شود.
معاون مشارکت ها و اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: سقف استخدام پنج نفر و پرداخت تسهیلات 100 میلیون تومان است.
وی پرداخت بیمه خویش فرما را مخصوص جامعه هدف بهزیستی (معلولان، معتادان بهبودیافته و زنان سرپرست خانوار) اعلام کرد و افزود: در صورت خوداشتغالی فرد، بیمه وی به مدت پنج سال از طرف سازمان پرداخت می شود.
رحیمی پرداخت ارتقاء کارایی را نیز مختص کارفرماهایی دانست که در مراکز غیردولتی معلولی را به کار گرفتند و گفت: تعیین میزان پرداخت براساس میزان شدت و تاثیر معلولیت در محدودیت کارایی معلولان برای شغل در نظر گرفته از حداقل 10 تا 50 درصد قرارداد کار و تا سقف حداقل حقوق و دستمزد قانون کار و قابل پرداخت به کارفرمایان برای هر معلول به مدت پنج سال است.
وی ادامه داد: یک میلیارد و 370 میلیون ریال برای بیمه های خویش فرما و کارفرمایی ابلاغ شده است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.