به گزارش پایگاه خبری پلیس سرهنگ سعید دادگر روز شنبه در افتتاحیه دوره بصیرت فرماندهان کلانتری ها و پاسگاه های خراسان جنوبی در سالن پردیس انتظامی استان هدف از برگزاری دوره بصیرت را ارتقاء سطح فکری، اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کارکنان پلیس دانست و گفت: کارکنان پلیس باید با افزایش بصیرت، قدرت اقناع گری خود در سطح جامعه را افزایش دهند.
وی بر رفتار پلیس براساس الگوی اسلامی و دینی تاکید کرد و افزود: رفتار پلیس در ماموریت ها باید مدیریت شده باشد و نگاه پلیس حین اقتدار بایستی همراه با رحمت باشد زیرا رفتار و عملکرد ما مورد قضاوت مردم قرار خواهد گرفت.
جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی گفت: امروز وظیفه ما در نیروی انتظامی به عنوان مجاهدان فی سبیل الله امر به معروف و نهی از منکر و ترویج بصیرت معنوی و سیاسی است.
وی بیان کرد: باید با مطالعه زندگی سیاسی انبیا و امامان معصوم (ع) بصیرت خود را بالا ببریم و بر زندگی پیرامون خود تاثیرگذار باشیم و خود نیز به آن عمل کنیم.
سرهنگ دادگر افزود: نیروی انتظامی بخشی بسیار اثرگذار در سطح جامعه است و مردم براساس رفتار و عملکرد پلیس بر رفتار کل جامعه قضاوت می کنند که باید این حساسیت را درک کنیم.
وی با بیان این که در هندسه زندگی خودمان باید محاسبه و مراقبه مداوم داشته باشیم گفت: لباس پلیس لباس مقدس شهداست، سلاح پلیس نیز سلاح شهداست و مسیر شهدا مسیر ائمه اطهار است که باید مراقب حفظ و حراست از این راه باشیم که 13 هزار شهید ناجا گواه شهادت پذیری ماست.
جانشین فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: اخلاق مداری، رعایت حقوق دیگران، حراست از جان و مال و ناموس شهروندان تکالیفی شرعی است که بر عهده ماست و ما را در راه رسیدن به بصیرت یاری خواهد کرد.
وی افزود: به لطف خدا کارکنان انتظامی خراسان جنوبی در زمینه جرایم و تخلفات دارای کمترین فراوانی در سطح کشور هستند که این به واسطه مردم متدین استان است و کارکنان پلیس نیز بخشی از همین مردم متدین هستند.
سرهنگ دادگر با بیان اینکه باید مراقبه کنیم تا از مسیر حق خارج نشویم اظهار داشت: نشانه ها و ملزومات بصیرت، راستگویی و صداقت، دوری از انحرافات و توجه به مبانی اعتقادی و ارزش هاست.
وی با اشاره به این که سال جاری طی سه دوره 146 نفر از کارکنان فرماندهی انتظامی استان آموزش خواهند دید تصریح کرد: پلیس به صورت مستمر با مردم جامعه سر و کار دارد که لازم می دانیم این دوره ها در جهت افزایش بصیرت کارکنان به طور مداوم ادامه داشته باشد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.