به گزارش ایرنا سید مجتبی علوی مقدم روز جمعه در آیین افتتاح طرح آبیاری زیرسطحی شهرستان نهبندان که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، از اجرایی شدن دستورات مقام معظم رهبری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در نهبندان خبر داد و افزود: پیگیری های نماینده مردم نهبندان و سربیشه و استاندار خراسان جنوبی منجر به راه اندازی منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان شده است.
وی ابراز امیدواری کرد: راه اندازی این منطقه ویژه باعث فعال شدن مرزهای شهرستان نهبندان شود.
معاون استاندار خراسان جنوبی افزود: محدودیتی برای ورود دام به استان وجود ندارد و تقاضاها باید از طریق سازمان همیاری انجام شود.
وی گفت: اولین مجوز ورود دام به دلیل نبود متقاضی توسط سازمان همیاری اخذ شده است و اگر تقاضایی باشد مشکل و محدودیتی وجود ندارد.

**سکونت هر فرد در نهبندان از لحاظ امنیت اهمیت دارد
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی هم گفت: سکونت هر فرد در نهبندان از لحاظ امنیت اهمیت دارد لذا این شهرستان به عنوان گلوگاه مرزی در کویر باید مورد توجه قرار گیرد.
نظر افضلی افزود: سفر 6 ماه قبل اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به نهبندان مصوباتی خوبی داشت که امید است با بررسی هایی انجام گرفته عملیاتی شود.
وی بیان کرد: علیرغم وضعیت خشکسالی های 18 ساله خراسان جنوبی اما باز هم کشاورزی در خط مقدم استان قرار دارد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با تاکید مجدد بر بررسی مشکلات قنوات در استان گفت: امید است با توجه به حوزه سرزمینی و فرآوری محصولات در زندگی مردم تحول ایجاد شود.
وی ابراز امیدواری کرد: با اقدامات وزارت جهاد کشاورزی و پیگیری های کمیسیون کشاورزی مجلس طرح های اجرایی در اشتغالزایی مردم موثر باشد.
طرح آبیاری زیرسطحی در سطح 72 هکتار با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 857 میلیون ریال در اسماعیل آباد نهبندان به بهره برداری رسید.
وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز (جمعه) وارد خراسان جنوبی شد و از مجتمع گلخانه گل رز بیرجند و مجتمع کشت و صنعت سربیشه نیز بازدید کرد.
محمود حجتی تا روز یکشنبه برای بازدید و افتتاح طرح های بخش کشاورزی خراسان جنوبی در این استان حضور دارد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.