به گزارش ایرنا مریم جوادی بایگی روز جمعه در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از مجتمع کشت و صنعت بیدمشک گفت: این مجتمع در بخش های دام، طیور و کشاورزی فعالیت می کند که با پرورش گاو و فعالیت کارخانه فرآوری در کنار آن زنجیره تولید شیر را تکمیل کرده است.
وی اظهار داشت: بخش گاو شیری این مجتمع با 850 راس گاو شیری، تولید روزانه 13 تن شیر و سرمایه گذاری 160 میلیارد ریال فعال است.
مدیر جهاد کشاورزی سربیشه با اشاره به فعالیت واحد مرغداری گوشتی در این مجتمع افزود: این واحد با 45 هزار قطعه و سرمایه گذاری 20 میلیارد ریالی سالانه 400 تن گوشت سفید تولید می کند.
وی گفت: همچنین در این مجتمع، واحد مرغ تخمگذار با 230 هزار قطعه، تولید سالانه سه هزار و 600 تن و سرمایه گذاری 160 میلیارد ریال فعال است.
جوادی بایگی با بیان اینکه پرورش 110 هزار قطعه پولیت تخمگذار با سرمایه گذاری 40 میلیارد تومان نیز در این مجتمع انجام می شود گفت: کارخانه شیر با ظرفیت فعلی 10 تن در 2 شیف با سرمایه گذاری 650 میلیارد ریال فعال است که سالانه 21 هزار و 200 تن شیر تولید می کند.
وی ادامه داد: پرورش 100 راس گوسفند داشتی و پرواری با سرمایه گذاری پنج میلیارد ریال و استخر پرورش ماهی با ظرفیت 40 تن در هر دوره با سرمایه 500 میلیون ریال از دیگر بخش های این مجتمع کشت و صنعت در شهرستان سربیشه است.
مدیر جهاد کشاورزی سربیشه گفت: در این مجتمع کشت و صنعت با سامانه های آبیاری تحت فشار و کم فشار محصولاتی از قبیل زرشک، پسته، عناب، گل محمدی، کلزا، ذرت و گندم کشت می شود.
وی بیان کرد: اجرای سامانه های نوین آبیاری در مجتمع کشت و صنعت بیدمشک موجب شده که 255 هزار و 200 مترمکعب مصرف آب در سال صرفه جویی شود.
وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز (جمعه) وارد خراسان جنوبی شد و از مجتمع گلخانه گل رز بیرجند نیز بازدید و طرح آبیاری زیرسطحی در نهبندان را افتتاح کرد.
محمود حجتی تا روز یکشنبه برای بازدید و افتتاح طرح های بخش کشاورزی خراسان جنوبی در این استان حضور دارد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.