به گزارش ایرنا وزیر جهاد کشاورزی عصر جمعه در آیین افتتاح این طرح گفت: آبیاری زیرسطحی از روش های نوین آبیاری است که علاوه بر فواید سایر روش ها، باعث تبخیر کمتر آب می شود.
محمود حجتی اظهار داشت: در این روش آب بیش از 50 سانتیمتر زیر زمین و کنار ریشه استفاده می شود که با حداقل مصرف بالاترین راندمان را دارد.
وی با اشاره به ظرفیت های مرتع در خراسان جنوبی افزود: شترداری با طبیعت این استان سازگار است و خارشتر نیز با قابلیت کشت می تواند در این منطقه قابل استفاده باشد.
وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: باید با همکاری همه بخش ها ظرفیت های موجود و سازگار با طبیعت تقویت شود.
وی طرح ترسیب کربن را یکی از طرح های موفق در استفاده از طبیعت دانست و گفت: امیدواریم پتانسیل های این استان به خصوص مرز بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد و با پیگیری، اعتبارات موردنیاز مردم نیز به سمت اجرای این گونه طرح ها سوق داده شود.
حجتی تصریح کرد: مشکلات مربوط به قنوات و کشت و صنعت نیز پیگیری می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهبندان نیز با اشاره به مشخصات طرح آبیاری زیرسطحی اسماعیل آباد گفت: این طرح در سطح 72 هکتار با اعتباری بالغ بر 17 میلیارد و 857 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
محمد مالکی بیان کرد: 15 میلیارد و 171 میلیون ریال اعتبار این طرح آبیاری دولتی و 2 میلیارد و 686 میلیون ریال آن از طریق خودیاری مردم تامین شده است.
وی از صرفه جویی 316 هزار و 800 مترمکعبی در سال با اجرای این طرح خبر داد و گفت: هدف از اجرای طرح، افزایش بهره وری آب نسبت به سایر سیستم های تحت فشار و امکان ایجاد PLC بوده است.
وزیر جهاد کشاورزی ظهر امروز (جمعه) وارد خراسان جنوبی شد و از گلخانه پرورش گل رز در بیرجند و مجتمع کشت و صنعت بیدمشک سربیشه نیز بازدید کرد.
حجتی فردا (شنبه) به منظور افتتاح و بازدید طرح های کشاورزی به شهرستان های قاینات، بشرویه و فردوس در استان خراسان جنوبی سفر می کند و در سومین روز سفرش میهمان مردم طبس خواهد بود.
استان خراسان جنوبی 11 شهرستان دارد و کشاورزی از مزیت های اصلی اقتصادی این استان در کنار معدن و گردشگری است.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.