به گزارش ایرنا محمود حجتی ظهر امروز (جمعه) به منظور بهره برداری و بازدید از طرح های بخش کشاورزی خراسان جنوبی وارد این استان شد و به همراه هیاتی از مدیران ارشد این وزارتخانه مورد استقبال معاون عمرانی استاندار خراسان جنوبی، نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان استانی قرار گرفت.
وی پس از ورود به بیرجند از مزرعه پرورش گل رز هزاردستان بازدید کرد که یک هکتار سطح زیرکشت گل رز به روش هیدروپونیک دارد و در این گلخانه، گل رز هلندی در 15 رقم و 10 رنگ کشت می شود.
میزان تولید گلخانه هزاردستان یک میلیون و 350 هزار شاخه در سال است و برای 116 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی داشته است.
گل های تولید شده در گلخانه هزاردستان برای فروش به بازارهای اصفهان و تهران ارسال می شود.
طرح توسعه این گلخانه قرار است در هفت هکتار و 2 فاز سه و چهار هکتاری اجرا شود. فاز یک گلخانه گل رز 50 میلیارد ریال تسهیلات دارد که هنوز در مرحله تکمیل مدارک و پرداخت است.
وزیر جهاد کشاورزی امروز (جمعه) از مجتمع کشت و صنعت سربیشه بازدید و به منظور افتتاح آبیاری زیرسطحی 72 هکتاری اسماعیل آباد به شهرستان نهبندان سفر می کند.
طبق برنامه ریزی انجام شده حجتی در دومین روز سفرش برای بازدید از مزرعه خارشتر شرکت پیوند خاوران به عنوان نخستین مزرعه الگویی در سطح کشور به شهرستان قاینات می رود و در ادامه از کارخانه تروند زعفران این شهرستان بازدید می کند.
افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار شرکت سهامی زراعی اسلام آباد قاین و بازدید از شرکت سهامی زراعی خضری از دیگر برنامه های وزیر جهاد کشاورزی در دومین روز سفر به خراسان جنوبی خواهد بود.
محمود حجتی همچنین روز شنبه (19 آبان ماه) با سفر به شهرستان های فردوس و بشرویه به ترتیب از پروژه های پرورش بز سانن و پروژه های آبخیزداری صندوق توسعه ملی بازدید می کند.
افتتاح همزمان پروژه تجهیز و نوسازی اراضی در سطح 800 هکتار و بازدید از کارخانه سبزی خشک کنی و تولید عرق های اکسیر طبس از برنامه های آخرین روز سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان خراسان جنوبی خواهد بود.
خراسان جنوبی ۱۴۹ هزار و ۱۳۰ هکتار اراضی زراعی و باغی زیر کشت آبی و دیم دارد.
از مهمترین محصولات این استان مرزی و کویری می توان به زرشک، زعفران، عناب، پنبه، پسته، انار، بادام و گل نرگس اشاره کرد.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.