حسین رحیمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال هشت میلیارد و 880 میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته ، زنان سرپرست خانوار و معلولان استان اختصاص یافت که تاکنون پنج میلیارد و 595 میلیون تومان از طرف بانک های عامل ابلاغ شده است.
وی از معرفی 282 نفر برای دریافت 7 میلیارد و 315 میلیون تومان تسهیلات به بانک های عامل خبر داد و گفت: از این تعداد 205 نفر توانسته اند سه میلیارد و 204 میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.
معاون مشارکت های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با اشاره به جذب 57 درصدی اعتبارات از ابتدای سال تاکنون افزود: علیرغم کاهش اعتبارات، در سال جاری نسبت به سال قبل، این درصد جذب در چهار ماه از زمان ابلاغ ، قابل قبول بوده است.
وی مشکل اصلی مددجویان برای دریافت تسهیلات را نداشتن ضامن معتبر عنوان کرد و گفت: در این زمینه با بانک ها رایزنی هایی انجام شده که روند پرداخت تسهیلات آسان تر شود.
رحیمی ضمن انتقاد از اینکه برخی بانک ها کل مبلغ تکلیفی از سوی بانک مرکزی را به سازمان بهزیستی ابلاغ نمی کنند افزود: بانک صادرات 20 درصد، تجارت، ملت و سپه 50 درصد از کل مبلغ تکلیفی را ابلاغ کرده اند که این موضوع برای شهرستان ها مشکلاتی ایجاد کرده است.
معاون مشارکت های مردمی و اشتغال اداره کل بهزیستی استان با تاکید بر اینکه کارشناسان روی عملکرد دریافت کنندگان تسهیلات نظارت کامل دارند بیان کرد: در بازرسی ها اگر فرد تجهیزات لازم برای شروع کار را خریداری کرده باشد، کل مبلغ وام آزاد می شود ، در غیر این صورت وام به صورت مرحله به مرحله آزاد خواهد شد.
وی اظهار داشت: وام های اشتغال یکی از اصلی ترین مولفه های توانمندسازی معلولان و جامعه هدف بهزیستی است و دریافت کنندگان تسهیلات بعد ایجاد اشتغال و خودکفایی از چرخه حمایت بهزیستی خارج می شود.
هم اکنون 18هزار و 518 نفر معلول در حوزه توانبخشی و ۸ هزار و 496 نفر زن سرپرست خانوار در حوزه اجتماعی تحت حمایت بهزیستی خراسان جنوبی هستند.
9893 *6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.