به گزارش ایرنا، حجت الاسلام پرویز بخشی پور روز سه شنبه در نشست خبری اظهار داشت: آیت الله هردنگی از عارفان و مجتهدان برجسته استان بوده که در زمان قدیم به عنوان همیار و مشاور وقف ذیل بیش از 50 وقف نامه را تایید کرده است.
وی با بیان اینکه 15 تا 24 آبانماه دهه وقف نامگذاری شده است افزود: دیدار با نماینده ولی فقیه و امامان جمعه، نشست تخصصی با کارخانه داران، پزشکان و غیره ، زنگ وقف و مسابقه انشا نویسی ، دیدار با خانواده شهدا، عیادت از واقفان برجسته، برگزاری چهار محفل انس با قرآن، مراسم زیارت ازبعید و مراسم شهادت امام رضا (ع) در 19 بقعه متبرکه سطح استان از جمله برنامه های این دهه در خراسان جنوبی است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال در ایام پایانی صفر امامزاده شاهرخت میزبان 12 هزار زائر می شود گفت: اطعام و عزاداری از برنامه های پیش بینی شده برای این زائران خواهد بود.
وی از غباروبی و عطرافشانی 16 بقعه متبرکه در سطح استان همزمان با دهه وقف خبر داد و افزود: همایش یاوران وقف در 6 شهرستان برگزار می شود.
بخشی پور با اشاره به برپایی 29 ایستگاه همه واقف باشیم و 13 خیمه معرفت در بقاع متبرکه استان، اظهار داشت: امسال در دهه وقف 49 مبلغ بومی و غیر بومی برای تبیین وقف به مناطق مختلف استان اعزام می شوند.
وی با بیان اینکه در دهه وقف 14 پروژه افتتاح و کلنگ زنی می شود، عنوان کرد: بهره برداری از گنبد امامزاده شاهرخت، افتتاح 2 زائرسرا در طبس، کلنگ زنی مجتمع تجاری در سرایان، افتتاح خانه عالم در نهبندان و کاروانسرای امیرحسنخانی، کلنگ زنی زائرسرای چنشت و افتتاح سقاخانه ها از محل موقوفه بنگاه آب و لوله در بیرجند جزو این پروژه ها است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به ورود زائران پاکستانی به استان در روزهای پایانی صفر گفت: امسال برای پذیرایی از زائران هشت موکب برپا شده است.
وی اظهار امیدواری کرد؛ سال آینده با تامین زیرساخت های لازم پذیرایی از زائران افغانستانی و پاکستانی به نحوه بهتری انجام شود.
بخشی پور از ثبت 53 وقف جدید از ابتدای امسال خبر داد و گفت: در برخی موارد وقف به عنوان دردسر معرفی می شود لذا تا زمانی که ملک وقف مالکیت آن روشن نشده باشد ثبت نمی شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی یادآور شد: از ابتدای امسال برای 330 موقوفه نیز سند اخذ شده است.
وی در ادامه با اشاره به ساخت هشت سقاخانه از محل موقوفه آب لوله بیرجند گفت: با توجه به حجم زیاد اراضی این موقوفه ، اگر بتوانیم مطالبات آن را به روز کنیم فعالیت های گسترده ای در سطح شهر انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اجحاف های آگاهانه و ناآگاهانه در حق موقوفه آب لوله اظهار داشت: اولویت اول اجرای نیت این موقوفه، تامین آب شرب مردم است و اگر این نیاز اشباع شود حتما به سمت کارهای خیر دیگر حرکت می کنیم.
بخشی پور با بیان اینکه چاه های آب موقوفه آب لوله در اجاره شرکت آب و فاضلاب است افزود: بخشی از مطالبات معوق موقوفه آب لوله بر دوش این شرکت است که امیدواریم پرداخت شود.
وی با اشاره به عدم استقرار اداره اوقاف در درمیان، تاکید کرد: موقوفات زیادی در بخش های ذهان و قهستان وجود دارد که نیازمند رسیدگی جدی است لذا اگر دولت مجوز جذب نیرو صادر کند اداره اوقاف در این شهرستان راه اندازی می شود.
9893* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.