به گزارش ایرنا حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز یکشنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی مجتمع آموزشی امام رضا(ع) مهرشهر بیرجند در جمع خبرنگاران افزود: استان های خراسان جنوبی، شمالی و رضوی مجاورین امام رضا (ع) هستند.
وی بیان کرد: نقاط محرومی در این سه استان وجود دارد که باید با تلاش دولت و نهادهای مختلف از این مناطق محرومیت زدایی شود.
نماینده مردم خراسان جنوبی در مجلس خبرگان رهبری گفت: شایسته نیست مردم متدین و مخلص که همیشه در صحنه های مختلف حضور دارند از برخی امکانات محروم شوند.
وی تاکید کرد: تلاش همه دولتمردان و مسئولان باید این باشد تا برای رفع محرومیت مردم در مناطق مختلف گام بردارند.
رئیسی اظهار داشت: اقدامات ماندگار زیادی به برکت انقلاب اسلامی در جای جای این مناطق از ناحیه نظام جمهوری اسلامی برای مردم نیازمند انجام شده است.
وی ادامه داد: ضمن تقدیر از همه زحماتی که تاکنون انجام شده یکی از نیازهای منطقه مهرشهر بیرجند، احداث مجتمع آموزشی بود که با پیگیری استاندار عملیات اجرایی این نیاز قطعی با همکاری آستان قدس رضوی آغاز شد.
تولیت آستان قدس رضوی یادآور شد: امید است یک مجتمع آموزشی در شان مردم این منطقه به نام امام رضا (ع) تاسیس و آینده سازان این کشور بتوانند در این مدارس رشد و تعالی پیدا کنند.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی هم گفت: مجتمع آموزشی امام رضا(ع) مهرشهر بیرجند در زمینی به مساحت 11 هزار و 150 متر مربع و با زیربنای هفت هزار و 385 متر مربع با مساعدت و همکاری آستان قدس رضوی اجرا می شود.
محمدرضا بیگی، اعتبار پیش بینی شده برای ساخت این مجتمع را حدود 20 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این مجتمع دارای چهار مدرسه، هشت کارگاه، چهار کتابخانه، 32 کلاس درس و چهار نمازخانه است.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.