مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی در حاشیه این آیین به خبرنگار ایرنا گفت: این شهرک فناوری در راستای حمایت از فارغ التحصیلان دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان در مرکز استان راه اندازی می شود.
عباس جرجانی بیان کرد: سالانه بیش از 400 نفر در رشته های مختلف IT و ICT از فوق دیپلم تا دکترا در استان فارغ التحصیل می شوند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی ادامه داد: همچنین 180 شرکت در زمینه های مختلف IT و ICT، برنامه نویسی، اپلیکیشن نویسی و سایر در استان فعالیت دارد اما وقتی زیرساخت مناسبی در استان وجود نداشته نباشد این استعدادها هدر می رود.
وی فناوری اطلاعات و ارتباطات را یکی از ظرفیت های خراسان جنوبی دانست و گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در برخی دانشگاه ها از جمله خراسان جنوبی 60 درصد فارغ التحصیلان رشته های مختلف IT و ICT را بانوان تشکیل می دهند.
جرجانی اضافه کرد: با وجود این ظرفیت و پتانسیل مهم، راه اندازی ناحیه فناوری در استان برای ورود به بازار کار فارغ التحصیل به ویژه بانوان بسیار حائز اهمیت خواهد بود.
وی با بیان اینکه پارک های IT نیاز به زیرساخت خاصی ندارند یادآور شد: در این پارک ها یا نواحی دفاتر ایجاد می شود یا اینکه زمین در اختیار شرکت قرار می گیرد تا نسبت به راه اندازی کسب و کار اقدام کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی یکی از مزیت های پارک های فناوری اطلاعات را ایجاد سالن های نمایشگاهی دانست و یادآور شد: با توجه به وسعت حوزه فناوری این شهرک برای تولید، تبادل، تراکنش و پردازش اطلاعات امری اجتناب ناپذیر است.
وی یکی دیگر از اهداف راه اندازی پارک IT در استان را ایجاد اشتغال دانست و تاکید کرد: نیروی جوان و متخصص استان به دلیل نبود زیرساخت های لازم در حوزه IT از استان خارج می شوند که با راه اندازی این پارک فناوری زمینه اشتغال بخش زیادی از این جوانان فراهم و شاهد ماندگاری جمعیت جوان در استان خواهیم بود.
جرجانی اضافه کرد: برای برنامه نویسی یا اپلیکیشن و سایر فعالیت های IT و ICT نیازی به آب، برق، گاز و زیرساخت های اینگونه نیست بلکه تنها با یک لپ تاپ یا رایانه می توان اشتغال خوبی ایجاد کرد.
وی یادآور شد: با توجه به توافقاتی که با شرکت ارتباطات و فناوری داشتیم با راه اندازی پارک IT در استان، مرکز دیتا سنتر نیز ایجاد و ارتباط بین شرق کشور و کشورهای همسایه از این طریق انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی خراسان جنوبی گفت: برای راه اندازی پارک فناوری در استان 15 هکتار زمین روبه روی دانشگاه پیام نور بیرجند و در محل دسترسی آسان سایر دانشگاه ها در نظر گرفته شده است.
وی با بیان اینکه برای اعتبار پارک فناوری استان مشکلی نخواهیم داشت یادآور شد: رایزنی های لازم برای تامین اعتبار این پروژه از طریق استانداری و سایر دستگاه های مربوطه انجام شده است.
محمد مهدی مروج الشریعه استاندار خراسان جنوبی هم در این آیین گفت: 10 میلیارد ریال برای اجرای پروژه پارک فناوری استان اختصاص یافت و قول مساعد داده شد تا مهرماه 98 به بهره برداری برسد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده امروز (شنبه) به خراسان جنوبی سفر کرد، بازدید از مرکز کارآفرینی روستای خراشاد، کلنگ زنی شهرک IT ، بازدید از اورژانس اجتماعی 123، حضور در جلسه شورای اداری استان و شرکت در جلسه ای با حضور احزاب و سازمان های مردم نهاد از جمله برنامه های وی در استان خواهد بود.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.