به گزارش ایرنا محمدعلی واقعی روز شنبه در دیدار دانش آموزان بسیجی شهرستان بیرجند با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: فقط در بیرجند با کمبود 350 کلاس درس مواجه هستیم که با مدیریت این بخش و دو شیفته شدن برخی مدارس این مشکل را در حال حاضر رفع کرده ایم.
وی گفت: 40 درصد مدارس و فضاهای آموزشی خراسان جنوبی به بازسازی و مقاوم‌سازی نیاز دارد و نمی‌توانیم با بودجه‌های قطره‌ای کاری مهم در این رابطه انجام دهیم.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: مدارس شبانه روزی استان از کمبود اعتبار رنج می برند و در سال جاری تاثیر نامطلوب خود را بر مدارس یادشده می گذارد.
وی همچنین گفت: 168 هزار دانش آموز در استان خراسان جنوبی مشغول به تحصیل هستند که 50 درصد آنها جذب بسیج و سازماندهی شده اند.
واقعی افزود: در طرح یاوران ولایت 200 دانش آموز شامل یکصد دانش آموز پسر و یکصد دانش آموز دختر در تابستان دوره دیدند و به عنوان فرماندهان بسیج دانش آموزی در شهرستان ها و مدارس فعالیت می کنند.
وی گفت: 34 مدرسه ویژه طرح صالحین انتخاب شدند و در حوزه تربیتی، حلقه های صالحین در مدارس و مساجد تشکیل می شود.
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اظهار داشت: خانه، مدرسه و مسجد حلقه زیبایی است که معنویت و تخصص را ترویج کرده و نتیجه آن فارغ التحصیلی متدین است.
وی افزود: 400 یادواره شهدا در سطح استان برگزار شده و برگزاری مراسمی برای زنده کردن یاد و خاطره شهدا با هدف ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت تا پایان سال جاری برگزار می شود.
واقعی بیان کرد: برای مراسم 13 آبان نیز برنامه‌های مختلفی در آموزش و پرورش استان پیش‌بینی شده تا شاهد حضور پررنگ‌تر دانش‌آموزان در این مراسم نسبت به سال‌های قبل باشیم.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: مهمترین سرمایه هر جامعه نیروی انسانی آن جامعه است و در دوران دفاع مقدس نیروی انسانی دانش آموز بهترین نقش را در آن دوره ایفا کرد.
سرهنگ جواد عقیلی افزود: در دوران دفاع مقدس 550 هزار دانش آموز در چندین نوبت به جبهه اعزام شدند که 36 هزار دانش آموز به مقام بلند شهادت نائل شدند.
وی اظهار داشت: یکهزار و 25 واحد بسیج دانش آموزی در همه مقاطع مدارس خراسان جنوبی فعال است و سالانه برای هر واحد برنامه های علمی، فرهنگی و ورزشی مشخص می شود.
رئیس سازمان بسیج دانش آموزی خراسان جنوبی بیان کرد: هر سال دانش آموزان از مناطق جنگی در قالب اردوی راهیان نور دیدن می کنند و سال گذشته چهار هزار و 800 دانش آموز در این برنامه فرهنگی و معنوی شرکت کردند.
وی یادآور شد: استان خراسان جنوبی 435 شهید دانش آموز دارد که یاد و خاطره همه این عزیزان را گرامی می داریم.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.