به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی روز پنجشنبه در دیدار با اعضای ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی افزود: در اربعین حسینی(ع) از ده ها کشور با دین های مختلف حضور پیدا می کنند چون امام حسین(ع) نماد مبارزه با ظلم است.
وی تصریح کرد: فریاد ملت ایران در 13 آبان از فریادهایی است که از همه کارهای خیر بالاتر بوده چون فریاد اربعین حسینی(ع) است و چشم مظلومان عالم متوجه ما بوده و این بزرگ ترین سعادت است.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: مگر ایران جایی است که آمریکا یا انگلستان بتوانند پایشان را در این منطقه بگذارند، اگر پا به پا برسد و مردم احساس کنند دین، ناموس و آزادی شان مخدوش می شود و به شکل دیگر برخورد می کنند.
وی گفت: جنگ روانی بدترین نوع جنگ است چون در این جنگ صحنه واقعی اهمیت نداشته و دشمن به شکلی عمل می کند که طرف مقابل احساس ضعف و شکست کرده و از احساس غیرواقعی، شکست می خورد نه اینکه واقعا ضعیف باشد.
امام جمعه بیرجند افزود: به بحث جنگ روانی باید توجه خاص شود، این جنگ شامل همه امور می شود چون جنگ روانی در کنار جنگ نظامی و اقتصادی و فرهنگی است و شکست از آن کسی است که اعتماد به نفسش را از دست داده باشد.
وی اظهار داشت: جنگ روانی در کنار جنگ اقتصادی قرار گرفته و فردی که همه چیز دارد به دلیل القای دشمن گمان می کند که هیچ نداشته و وقتی جنگ روانی در کنار جنگ فرهنگی قرار گیرد عالی ترین فرهنگ در خود احساس حقارت می کند و خود را شکست خورده می بیند بنابراین ابعاد جنگ روانی باید دقیق مطالعه و راز و رمز علمی آن را پیدا کرد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی بیان کرد: وقتی احساس ضعف در جنگ روانی ایجاد می شود حتی طراح ارائه دهنده این طرح در جبهه دشمن می داند که تبلیغش دروغ است اما خودش هم باور می کند.
وی گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی دشمن القا می کرد که این نظام سه ماه، 6 ماه و یک سال دیگر از بین می رود و امروز بعد از چهل سال باز دشمن این خط و نشان را می کشد و خودش هم باور می کند.
نماینده ولی فقیه در استان افزود: امروز مشخص شده در دنیای پیشرفته اگر یک ملت وحدت داشته باشد هیچ قدرتی نمی تواند به آن ملت ضربه بزند، حزب الله لبنان یک جمعیت از یک مردم با عقیده هستند که پای عقیده خود ایستاده اند و از روز اول یک لحظه استکبار نمی خواسته حزب الله باشد اما حزب الله قدرتمند هست.
وی اظهار داشت: فلسفه بعثت پیامبران الهی ایجاد عدل به معنی وسیع آن است چون انسان باید جایگاه عدل را پیدا کند.
وی اضافه کرد: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر به قدری است که از همه کارهای خیر بیشتر است چون این فریضه بهداشت جامعه است.
امام جمعه بیرجند در ادامه بیان کرد: اگر اصل دیانت در بهداشت دینی حفظ شود همه امور خیر انجام می شود اما اگر رها شود همه آن امور فاسد می شود.
وی گفت: دشمن همانطور که گفته همه گزینه ها را روی میز داریم و ما هم تنها در مقابل یک جبهه قرار نداریم چون در جبهه های مختلف آخرالزمانی باید آینده آخرالزمان رقم بخورد و از هر باب دشمنی وجود دارد.
حجت الاسلام و المسلمین عبادی افزود: جنگ های خاموش از جنگ نظامی خطرناک تر است، حال می خواهد جنگ اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و ... باشد.
وی یادآور شد: وحدت کلمه سرنوشت را تعیین می کند و کسانی که این وحدت کلمه الهی را به دلیل مطامع دنیوی و اطاعت از ستمگران در هم شکسته و دشمن را طمع کار می کنند بزرگترین گناه را انجام می دهند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این دیدار گفت: ستاد چهلمین سالگرد انقلاب از 26 کارگروه تشکیل شده که 13 کارگروه تخصصی و 13 کارگروه اجرایی است.
حجت الاسلام احمد ملایی اظهار داشت: مناسبت های چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ذیل ستاد چهلمین سالگرد انقلاب انجام شده و ستاد جداگانه ایجاد نشود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: مجموعه 26 کارگروه برای همه مناسبت های ملی و مهم پیش رو فعال هستند، در خصوص 13 آبان ستاد استانی هشتم مهرماه امسال شروع بکار کرد و جلسه نهایی آن سوم آبان ماه به میزبانی فرمانداری بیرجند برگزار شد.
وی گفت: در همه نقاط استان ستاد ایجاد شده و در 30 نقطه خراسان جنوبی راهپیمایی 13 آبان برگزار می شود.
ملایی افزود: راهپیمایی 13 آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی متعلق به همه اقشار جامعه است و همه در آن شرکت می کنند.
وی تصریح کرد: 13 آبان امسال به دلیل تحرکاتی آمریکای جنایتکار که علیه ملت ایران داشته اهمیت ویژه دارد، همچنین به دلیل ظلم هایی که در همه جهان توسط استکبار به مظلومان می شود باید با شرکت در راهپیمایی 13 آبان، مستکبران را محکوم کنیم.
7559 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.