امیر ابراهیم زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: گلکاری پاییزی میادین ، بلوار ها و بوستان های شهر بیرجند همه ساله از اوایل مهر ماه آغاز می شود.
وی افزود: در همین راستا تلاش باغبانان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهر برای خلق مناظر زیبا در معابر و میادین شهر نشاط و شور و حال این ایام را دوچندان می کند.
مدیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند بیان کرد: عملیات آماده سازی زمین و کاشت توسط 10 نفر از نیروهای ماهر سازمان با نظارت اداره سیما و منظر و توسعه و نگهداری فضای سبز انجام می شود.
وی در ادامه گفت: با تلاش همکاران در مجموعه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری، هزاران اصله درخت از مرگ نجات یافته و حفظ شده اند.
ابراهیم زاده با اشاره به اقدامات انجام شده برای منظم کردن مدار آبیاری درختان سطح شهر عنوان کرد: سه شیفت کردن تانکرهای آبیاری شهرداری، استفاده از بخش خصوصی، افزایش ساعت کارکرد چاه ها و تشتک زنی در محدوده سایه انداز درخت از جمله این اقدامات است.
وی افزود: ضعف درختان به دلیل کمبود بارندگی ها باعث می شود تا بیماری ها و آفت ها به راحتی به درختان حمله کنند که در این راستا تقویت درختان و فضای سبز از طریق کوددهی (محلول پاشی روی برگ ها و کوددهی از طریق خاک پای درخت) در دستور کار سازمان سیما، منظر و فضای سبز قرار دارد.
مدیر سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بیرجند یادآور شد: بر اساس جمعیت پایان سال 96 و وسعت فضای سبز شهر، سرانه فضای سبز برای هر شهروند 12.66 متر مربع است.
9893 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.