سید ابوالحسن میرجلیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بارندگی تا پایان هفته در استان ادامه دارد و اوج بارش ها را فردا (سه شنبه) در استان شاهد خواهیم بود.
وی با توجه به ورود سامانه هوای سرد و پیش بینی یخبندان در روزهای جمعه و شنبه (دهم و یازدهم آبان) از کشاورزان، باغداران و مرغداران استان خواست آمادگی کامل برای سرما و یخبندان را داشته باشند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: با توجه به فصل برداشت زرشک به عنوان محصول استراتژیک استان کشاورزانی که محصول خود را در خرمن خشک می کنند هشدار هواشناسی را جدی بگیرند و نسبت به جمع آوری محصول خود اقدام کنند.
وی با اشاره به بارندگی های 24 ساعت گذشته استان گفت: در این مدت بارندگی های خوبی در مناطق کوهپایه ای استان داشته ایم که بیشترین بارندگی با 10 میلیمتر در ایستگاه های آرین شهر و محمدشهر به ثبت رسید و بارندگی های 24 ساعته گذشته هیچ خسارتی نداشت.
به گفته کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی اوج بارش ها را فردا (سه شنبه) در استان شاهد خواهیم بود و احتمال جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها وجود دارد.
سمیه لطفی افزود: با تقویت ناپایداری های جوی کماکان وزش تندباد، رگبار و رعد و برق و در مناطق مستعد بارش تگرگ و تشکیل مه تا پنجشنبه هفته جاری پیش بینی می شود.
وی بیان کرد: برای روز سه شنبه در شهرستان های بیرجند، سربیشه، نهبندان، درمیان و خوسف و روز چهارشنبه نیمه شرقی استان، شهرستان های زیرکوه، بیرجند، درمیان، سربیشه و نهبندان جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها دور از انتظار نیست.
7556*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.