محمد علی عابدینی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد متشکل از 2 خانواده پنج نفری بودند که بر اثر جاری شدن سیلاب واحدهای مسکونی آنها دچار آسیب و تخریب شده بود.
وی ادامه داد: بین یکی از خانواده های سیل زده که واحد مسکونی آنها غیر قابل سکونت بود اقلام زیستی از جمله چادر، کنسرو، پتو و غذای آماده توسط امدادگران این جمعیت توزیع شد.
عابدینی گفت: در پی بارندگی عصر امروز، تیم عملیاتی سیلاب هلال احمر زیرکوه به روستای شیرگ واقع در بخش زهان اعزام شد که بلافاصله نسبت به تخلیه آب 2 واحد مسکونی که دچار آبگرفتگی شده بود اقدام و به افراد گرفتار در سیل امدادرسانی شد.
رئیس جمعیت هلال احمر زیرکوه همچنین از وارد آمدن خسارت به دلیل آبگرفتکی مقداری از محصولات کشاورزی مردم در روستای باغستان این شهرستان بر اثر این سیلاب خبر داد.
وی با اشاره به اینکه سیلاب نیز به برخی از راه های روستایی زیر کوه نیز خسارت زد گفت: همچنین راه بالا کوه بخش مرکزی این شهرستان از جمله روستاهای مناوند و پیچگان که بر اثر سیلاب آسیب دیدند، مسدود شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی هم ظهر امروز به خبرنگار ایرنا گفت: 48 تیم امدادی با توجه به پیش بینی هواشناسی و احتمال وقوع بارش های رگباری و جاری شدن روان آب و سیلابی شدن مسیل ها در استان به حالت آماده باش درآمدند.
سید ابوالحسن میر جلیلی ادامه داد: بارندگی تا پایان هفته در استان ادامه دارد و اوج بارش ها را فردا (سه شنبه) در استان شاهد خواهیم بود.
شهرستان زیرکوه سال 1391 تاسیس شد و حاجی آباد مرکز آن در فاصله 85 کیلومتری مرز با افغانستان قرار دارد، مرز مشترک ایران با افغانستان در شهرستان زیرکوه 147 کیلومتر است و ارتفاع زیرکوه از سطح دریای آزاد 1330 متر است.
مساحت زیرکوه 9 هزار و 185 کیلومتر مربع و جمعیت آن بیش از 45 هزار نفر است.
6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.