به گزارش ایرنا امیرحسام قزلباش شنبه شب در نشست مشترک کارگروه تخصصی اشتغال و کمیسیون هماهنگی بانک های استان خراسان جنوبی افزود: تا مهر امسال 416 میلیارد تومان تسهیلات در حوزه های مختلف توسط بانک کشاورزی استان پرداخت شد.
وی گفت: سال گذشته تا مهرماه 240 میلیارد تومان پرداخت شده بود که امسال در این مدت از نظر مبلغ 72 درصد و تعداد 42 درصد رشد داشته است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه رونق تولید نیز امسال 439 فقره تسهیلات به مبلغ 29 میلیارد تومان پرداخت مستقیم صورت گرفته و در سامانه مربوط به ثبت رسیده است.
وی مجموع تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری ابلاغی به بانک کشاورزی استان را 59 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در این زمینه یکهزار و 93 طرح اشتغال به مبلغ 312 میلیارد تومان به بانک کشاورزی استان معرفی شد و از این میزان 187 طرح به مبلغ 59 میلیارد تومان پرداخت، 213 طرح به مبلغ 86 میلیارد تومان برگشتی و 69 طرح به مبلغ 23 میلیارد تومان مصوب و آماده پرداخت است.
قزلباش تعداد پرونده های در دست بررسی بانک را 624 پرونده به مبلغ 144 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: تقسیم شهرستانی، میزان پرداختی و درصد جذب تسهیلات در شهرستان ها مشخص شده و شهرستان بیرجند رتبه نخست جذب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری را داراست و شهرستان های سربیشه، بشرویه و نهبندان در جایگاه های بعدی قرار دارند.
وی بیشترین پرداختی های تسهیلات اشتغال کشاورزی را مربوط به دام سنگین و سبک دانست و افزود: همچنین 19 درصد در بخش گلخانه و گیاهان دارویی، پنج درصد طیور و شیلات، 10 درصد خارج از بخش کشاورزی و 15 درصد مربوط به صنایع وابسته و خدمات بوده است.
وی یادآور شد: سه طرح ملی در دستور کار بانک کشاورزی قرار دارد که باید از اعتبارات متمرکز پرداخت شود اما مبلغی از اعتبار متمرکز سه استان خراسان رضوی، جنوبی و شمالی به میزان 100 میلیارد تومان به عنوان طرح فرااستانی نوین زعفران بلوکه شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این وضعیت سبب شده برخی طرح های ملی پرداخت نشود که انتظار می رود برخی طرح ها پرداخت و تسهیلات طرح زعفران در مرحله دوم تسهیلات گنجانده شود.
وی اضافه کرد: این راهکار هم پیشنهاد شده که از سرجمع 30 درصد استان های دیگر که نتوانسته اند 70 درصد مرحله نخست تسهیلات را جذب و پرداخت کنند از طریق کارگروه ملی به استان های پیشرو از جمله خراسان جنوبی پرداخت شود.
قزلباش گفت: امسال از محل تسهیلات اشتغال زایی بند «ب» تبصره 16 در مجموع سه میلیارد و 100 میلیون تومان برای پرداخت به نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی به بانک کشاورزی استان ابلاغ شد.
وی ادامه داد: از 66 طرح معرفی شده به بانک توسط کمیته امداد 47 طرح پرداخت و از 51 مورد طرح معرفی شده توسط بهزیستی نیز 39 فقره به مبلغ یک میلیارد و 177 میلیون تومان منجر به پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در زمینه تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری نهادهای حمایتی امسال 38 میلیارد تومان به بانک کشاورزی ابلاغ شد که 220 فقره از کارگروه ملی به مبلغ هفت میلیارد و 300 میلیون تومان به شعب بانکی برای بررسی معرفی شده اما هنوز به استان اعتباری اختصاص نیافته است.
7557*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.