به گزارش ایرنا محمدعلی جاوید روز شنبه در نشست شورای اسلامی شهر بیرجند اظهار داشت: براساس توافق انجام شده با پیمانکار، طرح جامع ترافیکی شهر بیرجند باید طی 13 ماه برای تصویب در شورای ترافیک استان آماده شود که از این مدت چهار ماه گذشته است.
وی گفت: در طرح جامع ترافیک شهر مباحث کلان از جمله احداث معبر جدید، تقاطع غیرهمسطح و مسیرهای بی .آر. تی دیده شده است.
شهردار بیرجند افزود: پیمانکار متعهد شده که طرح خیابان طالقانی را زودتر از موعد مقرر آماده کند تا بتوانیم اعتبار موردنیاز را در بودجه سنواتی به آن اختصاص دهیم.
وی با اشاره به اجرایی شدن مصوبات به جا مانده از شورای ترافیک استان در چند ماه اخیر گفت: احداث پنج میدان، اصلاح تقاطع موسی بن جعفر (ع) و اتصال آن به سه راه اسدی از جمله این موارد است.
جاوید یکی از خلاءهای شهرداری بیرجند را برگزار نشدن شورای ترافیک شهر عنوان کرد و افزود: این شورا مبنای مهمی برای پیگیری مسایل ترافیکی است که علیرغم پیش بینی آن در قانون اما تاکنون رویه این بوده که مسایل در شورای ترافیک شهرستان مطرح شود و به دلیل حجم کار زیاد شهرستان بسیاری از مسایل مغفول مانده است.
وی با بیان اینکه تابلوهای هدایت مسیر از نقطه ورودی تا خروجی شهر جانمایی می شود گفت: این تابلوها در هدایت مسافران و اطلاعات گردشگری موثر است.
شهردار بیرجند با بیان اینکه مردم از پل هوایی استقبال نمی کنند گفت: سیاست روز این است که به جای پل هوایی از پیاده راه ها و زیرگذر استفاده شود که افراد بتوانند از آن عبور کنند.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این موارد در شهر به اعتبار نیاز دارد افزود: احداث چند تقاطع غیرهمسطح مدنظر بوده که در برنامه طرح جامع ترافیک قرار دارد.
جاوید از اختصاص 300 میلیون تومان از محل جرایم رانندگی به شهرداری بیرجند خبر داد و گفت: این مبلغ در قالب اسناد خزانه بوده که عملا ارزش آن به نصف می رسد.
وی تاکید کرد: باید جرایم رانندگی که متعلق به این شهر است در اختیار شهرداری قرار بگیرد تا در هزینه های جاری ترافیکی مورد استفاده واقع شود.
شهردار بیرجند با تاکید بر الزامی شدن پرداخت عوارض سالانه خودروها ابراز امیدواری کرد: شهرداری با تعامل پلیس راهور به دور از جبهه گیری و نگاه بخشی بتواند بخشی از نیازمندی های شهروندان را رفع کند.

** فقط «آی تاکسی» مجاز است
رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند نیز با بیان اینکه تاکسی های اینترنتی به مرور تبدیل به یک معضل اجتماعی در شهر می شود گفت: از جمله این تاکسی ها ماکسیم است که به بهانه کسب و کار مجازی کنار خیابان راننده جذب می کند و ممکن است تبعات اجتماعی داشته باشد.
یدالله غلام پور تنها تاکسی اینترنتی مجاز را «آی تاکسی» عنوان کرد و افزود: تمامی رانندگان این تاکسی اینترنتی پروانه صلاحیت دارند و خانواده ها می توانند با اطمینان و اعتماد از آن استفاده کنند.
وی خواستار ایجاد اهرم نظارتی برای پارک هوشمند شد و گفت: با احتساب عوارض خودرو به عنوان بدهی های معوقه باید در نقل و انتقال اسناد و تعویض پلاک این عوارض وصول شود.
9893*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.