به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ناصر نبی زاده در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان سربیشه با اشاره به نقش مهم پیشکسوتان در رونق فعالیت های هنری استان، از هنرمندان پیشکسوت خواست در ارائه برنامه های فرهنگی و هنری همراه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و انجمن ها باشند.
وی تصریح کرد: در تلاشیم با تمامی پیشکسوتان در رشته های مختلف فرهنگی و هنری دیدار و در راستای توسعه فرهنگ و هنر استان از تجربیات آنها استفاده کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچ تبعیضی بین شهرستان های استان قائل نخواهیم بود گفت: سعی کرده ایم با انعقاد تفاهمنامه هایی نگاه ویژه ای به هر شهرستان داشته باشیم چرا که این امر باعت توسعه فرهنگ و هنر هر منطقه خواهد شد.
وی با بیان اینکه بحث زیرساخت های فرهنگی و هنری در حوزه های ملی و استانی ضعیف است افزود: چشم انداز خوبی در این شهرستان دیده شده که دارای دو فاز است و با پیگیری های انجام شده امسال اعتباراتی برای آن پیش بینی شده و با نگاه حرفه ای تری که به این مجموعه داشته ایم امیدواریم با همکاری اداره کل نوساری مدارس این مجموعه را در آینده ای نزدیک به اتمام رسانیم.
نبی زاده هدف از برگزاری این نشست را بیان دیدگاه ها و نظرات و ارائه پیشنهادات هنرمندان در خصوص بهبود و ارتقای فرهنگ و هنر شهرستان عنوان کرد و گفت: این گفت و گوها می تواند بسیار مهم باشد چرا که محدودیت ها شناخته و انتظارات تبیین، و قدم برداشتن برای گام های رو به توسعه فراهم خواهد شد.
وی بر ایجاد یک بستر صادقانه و دوستانه و عمیق همراه با آرامش، خلاقیت و پویایی بین هنرمندان تاکید کرد و افزود: خوشحالم در جمع هنرمندانی در حوزه فرهنگ و هنر استان هستم که با کثرت مفاخر و شخصیت های برجسته، تاثیرگذار در معادلات کشور و تمدن ساز شناخته شده است.
وی از حمایت چاپ گزیده شعر شهرستان سربیشه خبر داد و گفت: قطعا با هماهنگی، اتحاد و هم گامی هنرمندان این شهرستان می توانیم استعدادهای بالقوه موجود را به منصه ظهور و بروز رسانده و جایگاه این شهرستان را در حوزه شعر ارتقا بخشیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان جنوبی از جمع آوری گزیده شعر شهرستان سربیشه و چاپ آن در آینده نردیک خبر داد.
وی خواستار تعامل و همفکری بیشتر اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان شد و گفت: انتظار من از هنرمندان این است که با تعامل و همفکری با مجموعه این اداره به سمت توانمندسازی بیشتر حرکت و بستری حرفه ای تر در حوزه فرهنگ و هنر در شهرستان ایجاد کنند.
وی بر بهره گیری از ظرفیت کانون های مساجد شهرستان تاکید کرد و افزود: در این شهرستان با وجود بیش از ٦٨ کانون می توان با ایجاد خلاقیت در ایجاد برنامه ها از این ظرفیت در توسعه فرهنگ و هنر شهرستان گام برداشت.
نبی زاده ادامه داد: از سال گذشته براساس تفاهمنامه منعقد شده بین این اداره کل و رئیس سازمان سینمایی و سمعی بصری وزارت متبوع، مواردی در جهت حمایت از فعالیت های سینمایی به امضا رسید که از اهم این موارد می توان به حمایت از تبدیل سالن مجتمع فرهنگی و هنری به سالن سینما در شهرستان سربیشه اشاره کرد.
وی حمایت خود را در برگزاری نمایشگاه عکس پیرامون توانمندی های فرهنگی و اقتصادی شهرستان سربیشه اعلام کرد و گفت: امیدواریم بتوانیم این نمایشگاه را در دهه فجر امسال به مناسبت چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی در این شهرستان افتتاح کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در سفر یک روزه به شهرستان سربیشه با هنرمندان شهرستان دیدار کرد و به مدت سه ساعت انتقادات، پیشنهادات و درددل های اهالی فرهنگ و هنر را شنید.
نبی زاده همچنین با امام جمعه و فرماندار سربیشه دیدار کرد و بیست و نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دستور کار کاهش آسیب اجتماعی در زمینه طلاق در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.
3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.