خلیل خلیلی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه های کشور ظرفیت بالایی دارند که دستگاه های اجرایی برای رفع معضلات خود باید از این ظرفیت استفاده کنند.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی در بخش های صنعت، کشاورزی، اجرایی، مسائل اجتماعی و فرهنگی و دیگر دستگاه های دولتی باید مشکلات خود را احصا و به دانشگاه ارائه کنند.
رئیس سابق دانشگاه بیرجند گفت: دانشگاه هم باید خود را در حوزه ارائه راهکار به بخش اجرایی پاسخگو بداند و این درخواست ها به شکل فرآیندمحور از طرف دستگاه اجرایی از دانشگاه طی سال ها خواسته شود تا دانشگاه جهت بگیرد.
وی تصریح کرد: اگر مشکلی امروز به دانشگاه ارائه شود و این مجموعه علمی قادر به رفع آن نباشد در صورتی که به شکل فرآیندی و مستمر سال بعد هم این مشکل طرح شود قطعا دانشگاه برای رفع آن راهکار علمی پیدا می کند و باید به دانشگاه در این خصوص ماموریت تعریف شده واگذار شود.
خلیلی گفت: وقتی ماموریت به دانشگاهی واگذار شود آن مجموعه علمی جهت پیدا می کند.
وی ظرفیت علمی دانشگاه بیرجند را بسیار مطلوب و از دانشگاه های سطح 2 کشور توصیف کرد و افزود: فقط باید ماموریت برای جهت گیری در خصوص رفع مشکلات جامعه به دانشگاه داده شود.
عضو هیات علمی دانشکده مهندسی دانشگاه بیرجند گفت: فاصله بین دانشگاه و مجموعه های اجرایی زیاد شده و این ارتباط مطلوب نیست؛ در این حالت دانشگاه و مجموعه اجرایی هر کدام کار خود را انجام می دهند.
خلیلی اظهار داشت: دانشگاه به لحاظ تئوریک باید معلومات و اطلاعات لازم را به دانشجو بدهد و فارغ التحصیلان دانشگاه هم از دوره های میانی دستگاه هایی مثل سازمان آموزش فنی و حرفه ای برای مهارت آموزی در بازار کار استفاده کنند.
وی گفت: اقدامات جزیره ای توسط دانشگاه و دستگاه اجرایی موجب بروز کمبودهایی در جامعه شده و برای رفع مشکلات نیازمند به ارتباط بین بخشی در این دو حوزه هستیم.
وی تصریح کرد: حضور سازمان ها و موسسات میانی مثل آموزش فنی و حرفه ای نقش عمده ای در مهارت آموزی به دانش آموختگان دارد و این سازمان باید با برگزاری کارگاه های آموزشی 6 ماهه، مهارت آموزی را در قشر تحصیلکرده تقویت کند.
7559*3028
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.